London Calling, (och första bilden på nya Saab-bilen?)

"London calling" heter den gamla klassiska CLASH-skivan som av många anses vara en av rockens absoluta toppar. Och den är bra men bäst av allt, njae. Hörde förresten att Bruce Springsteen spelade just "London Calling" på sin andra konsert i England nu i juni. Som en hyllning!

Jag var i London igår, nja inte i själva London direkt men i alla fall på Heathrow med närmaste omgivning. Taxi i 10 minuter och ett trevligt samspråk med chauffören som var MYCKET intresserad av Saab när jag berättade om mitt svenska medborgarskap. Vi var överens om att det är synd om Saab går i graven men samtidigt framförde jag mitt tvivel på Koenigsegg - ett föga känt märke hos Taxiförare i London kan jag för övrigt upplysa om. What did your say? Koooningsigg? A car company?  Nåja vi får väl se, får de ett banklån på några miljarder så går det väl en stund.
Dyrt kan det bli.

Ett möte på ett Heathrowhotell och därefter tillbaka till terminal 1 för ett nytt möte och sedan tåg till Terminal 5 och sedan hem igen. Terminal 5, det var där som de hade så enorma startproblem ,förutom allt annat lyckades de blanda ihop/tappa bort c a 90000 väskor, som tur var så hittades dock de flesta passagerarna. Jag kom också rätt för övrigt och det gick till och med ganska smidigt vilket inte alltid är fallet på Heathrow!
Och så kunde vi landa i Sverige, ta bilen, lyssna på reprisen av "Sommar" med Ann-Sofie von Otter som gjorde ett bra program. Annars är jag lite besviken på många i år. (Mycket prat lite sagt). LITE godis i en nattöppen Statoilmack för att hålla sömnen borta och så var den dagen till ända...

Och nu kan den avslöjas, den nya Saaben, tror jag och taxichauffören....



Nej, det var inte denna "taxi" jag åkte med utan så här kanske den nya Saaben kommer att se ut. frågan är hur ju långt pengarna räcker. Spännande design, mycket frisk luft och eldrift, ja kanske kan bli nåt´.  Annars är det "Departures" till höger och "Toilets" till vänster på gula skylten. Bara att välja...Det är ju lite "Departures" även på "Toilet" så valmöjligheter finns.....

Photo: Syd James Mobile

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0