Matematik och logik i den högre skolan var det....(orsaken till SJ:s förseningar löst?)

.....kanske inte de talade om på radion under gårdagen och skrev om i dagens morgontidningar men Syd har varit till Göteborg, fick SvD som morgontidning på tåget och började läsa att allt fler niondeklassare inte klarar grundläggande mattekrav för gymnasiet. Men var lugn alla niondeklassare, det måste vara fler som inte klarar detta... och nu kära läsare skall jag ordagrant citera en artikel från SvD om den aktuella skolbranden i Södertälje.


Ur dagens SvD:

"Facit efter brandnatten är att fyra fjärdedelar av skolan förstörts. Resten är vattenskadat efter släckningsarbetet och måste saneras".
Det måste vara en väldigt stor skola, jag undrar hur många fjärdedelar den har? Hur som helst, det kanske är den nya matematiken som slår igenom...


Det påminner mig för övrigt om fabrikschefen i Syds hemtrakt som vid ett personalmöte informerade om att;

"Nu har vi så mycket jobb att vi får jobba dygnet runt och räcker inte det så får vi ta natten till hjälp".. Många timmar blir det.

SJ, SJ gamle vän:

Inte nog med skolbränder och matematik utan Syd fick en annan intressant insikt idag och som jag måste säga förklarar en hel del: Jag åkte med tåg som sagt och efter Hallsberg utropades i högtalaren; "Nu är personalen fulltalig och vi kan öppna vagnarna 16 och 17. Det är de två vagnar som går bakåt i tåget!" Är det undra på att det blir förseningar? Vagnarna 11-15 går framåt, 16-17 bakåt, tungt blir det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0