23 minuter är en evighet

när man tangerat alla fartgränser för att hinna till tåget i tid. Nära 12 mil i bil, snabbrusning till parkeringsautomaten, snabbrusning till tåget som, inte finns där……

8.59 har blivit 9.17 preliminär tid, 9.17 blir strax 9.22 preliminär tid. 23 minuter över helt plötsligt. Då kan man endera bli väldigt upprörd, och det har man ju insett att det är inte så stor mening, se berättelser om flyget i Amsterdam, Zürich, Kroatien, Washington DC, Amsterdam igen, se berättelser om tågresor både här och där. Nej det är ingen mening att bli upprörd utan istället äntrar man Pressbyrån, nej inte för att köpa deodorant, se tidigare berättelser om deodorantinköp både här och där. Dock kan jag upplysa om att deon inte används både här och där. Ja den här utvidgningen hör inte alls till historien men hur som helst.

Jag äntrade Pressbyrån för en kaffe och kanelbulle á 20 kronor. Låt vara att kanelbullen såg lite torr ut så det blev någon annan bullsort istället. Jag slår mig ner i Pressbyråns kafé med utsikt över spår 1. Njuter gör jag inte, därtill är vare sig kaffe eller bulle av den nivå att fikastunden blir en högtidsstund. Jag börjar bläddra i Dagens Industri. Och hittar en mycket spännande artikel om husbränder…… Det finns säkert ett behov hos många konsulter, företagsledare och andra att komma in på DI:s debattsida för att sedan höra arbetskamraternas, kollegornas beundrande ord. –Jag såg att du var med på DI:s debattsida idag- -Jäkligt stark artikel du! – Tack, ska du ha men man måste ju reagera och agera och jag kände att…… å så vidare bla, bla.

Idag var dock nischningen väldigt intressant; under rubriken: ”Adventsbrand kan höja villans taxeringsvärde” utvecklar ett par skattejurister sig över att om kåken brinner ner så försvinner begränsningsregeln för fastighetsavgift och bla, bla då kan man åka på högre fastighetsskatt trots att det bara en är kolhög kvar av huset. PRECIS: har ni inte tänkt på det här? Vad skaffade ni brandvarnare för egentligen?

MEN; å andra sidan så tycker jag juristerna pekar på en riktig ”vinna-vinna situation” och jag hoppas alla får sitta i vinnarhålet; ingen brand och lägre skatt, det visste ni inte……

Och förutom det så blev det lite tätare i Premier League efter helgens resultat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0