Juldagsmorgonen gnistra och glimma, endast Syd James är vaken

och det har jag varit en stund nu. Jag lovade högtidligen i natt att INTE ha klockradion inställd på väckning idag och det löftet höll jag. Men vad hjälpte det?, 06.50 var man på G. Nu är jag en mycket försynt människa så jag har ännu inte satt på min julklappsskiva på CD:n. Och för första gången sedan 1965 fick jag en julskiva under granen...men som sagt ännu är det tyst i huset. 
Ja, det är Bob Dylan´s nyligen släppta julskiva så det är lugnt!
1965, då fick jag en singel; "En sjömansjul på Hawaii" med Sven Ingvars, det traumat har jag ännu inte kommit över. Allt var inte bättre förr som ni nu förstår men ändå är det fantastiskt; både Dylan och Sven-Ingvars var med 1965 och lirar ännu med stor framgång, inga andra liknelser dock. Låt vara att jag kan ha en viss fördragsamhet med Sven-Ingvars som har en liten annan ton i sin musik och inte direkt ställer sig i samma hörn som Torgny Melins och allt vad de heter i dansbandssverige.

Jag gjorde klart min julskiva i förrgår och distribution påbörjades. jag hade en annan plan för året och det var att ha ett release-party för min egen julskiva. Lite överdrivet tyckte resten av familjen och när tiden dessutom försvann i fönstertrasan och skurhinken så blev det som det blev. Jag är dock rätt nöjd med årets skiva.

Hör ni kära läsare, om ni inte förstår er på Syds bland-band och bland-CD passion så läs Nick Hornby´s "High Fidelity". då förstår ni.

Vad skivan innehåller? Trevligt att ni undrar! Ja för att nämna några; Pearl Jam, Grizzly Bear, Chip Taylor, Black Crowes, Jayhawks, ett par gamla Creedence, Kristy MacColl, Kings of Leon och lite annat smått och gott.
Intresserad? Hör av er i så fall så skall vi se vad Sankta Syd kan göra.

Nu hör jag något som rör sig i huset, tripp trapp, tripp trapp, är det fru Syd måntro? Nej hon snusar lugnt därinne men vad är det? Tripp, trapp, tripp trapp.

HALLÅ! Vem är där? Hallå! Jag hörde steg, säkert, fast alla sover i huset............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0