Livboj blev blysänke

Så var det då dags för nästa avslöjande: Ni har väl hört om att många större fartyg utrustats med livbojar som sjönk. Tydligen så tar livbojarna IN vatten, blir tunga och sjunker till botten. Dock var det säkert ett bra pris på bojarna.
När leverantörerna pressas alltmer på priset kommer kostnaden att uppstå någon annanstans. Kina är ju lågprisets förlovade land; till priset av förstörd miljö, förstörda arbetstagare och ett "tydligt ledarskap".

Men åter till det här med livbojarna; Trygg-Hansa har ju hängt ut livbojar lite varstans under åren men nu blir det väl så att när man ser någon nödställd i vattnet och ropar; Lugn. lugn vi kastar ut en livboj! så skriker den nödställda: Nej, nej för i helv--te låt bojf-n hänga, jag drunknar hellre i min egen takt!

Skandia, ett annat framgångsrikt försäkringsbolag, gav ju sina chefer fantastiska fallskärmar för ett antal år sedan, undrar hur det var med dom?.........Nu verkar de ju inte ha varit blytunga men ändå metalliska i form av guldkantade, men det kanske blir lika där;
-Nu direktör P skall du få en fin fallskärm!
- Nej, nej för i helv--te, låt fällskärmsdj--ln hänga, jag betalar hellre själv!
Nej, nu tog jag nog i överkant i ser jag. De orden lär vi aldrig få höra.

PS: Många svordomar i texten ovan? Människor svär oftare i nödsituationer, det vet jag av egen erfarenhet.

T. ex om jag slår mig på tummen med en hammare då säger jag inte; Ojdå, så dumt det där blev!
Nej då säger jag: Men vad i h.....,dj,......sk.,,,,förb...hammardj....... Och egentligen SÄGER jag det inte heller utan skriker mer så att säga. Detta som en förklaring till texten ovan. //SJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0