Magnus Uggla

sjöng en gång i tiden "Jag mår illa". Och det var precis vad som sköljde över mig en stund ikväll. Jag vet att man inte skall vara negativ, cynisk, elak eller allmänt opositiv. Man skall skriva om små rara saker så att alla blir glada, positiva, lyckliga och allmänt peppade.
Nu hörde jag på nyheterna idag att kondition och intelligens hör ihop och eftersom jag hade väldigt bra kondítion när jag mönstrade så kanske man inte är helt "lost" eller att brist på kondition skulle vara orsaken till "illamåendet". I och för sig är jag ganska trött men, nej det var inte orsaken heller. Det var snabbt övergående och orsakat av en i sig väldigt kort sekvens. Men likafullt, jag kunde inte vara tyst utan "spydde lite galla", ja inte bokstavligen utan bildlikt och ändå ganska beskedligt. Jag ursäktade mig innan och försökte verkligen linda in det i förberedande förklaringar om att man skall inte vara nega..........ja ni vet.

Var det misskötseln av grisar som var orsaken? Nej! Var det osäkerheten kring SAAB? Nej! Var det kriget i Irak? Nej!

Men käre Syd vad var det då kan man undra. Och det gör man, undrar alltså. Jag förstår om ni blir chockerade, eller åtminstone lite förvånade och snälla ni, förlåt en förtappad själ, MEN Jag blev illamående när jag hörde påannonsen om att Lotta Engberg skulle sjunga gamla och nya julsånger från Liseberg på måndag. Nej jag klarar inte detta och som tur är så har vi träning på måndag.

Nu sätter jag på Television och CD:n Marquee Moon bara för att glömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0