Redan i första omgången

vann RobinSöderling i årets Wimbledon! Ja, den påannonsen hade man på Nyhetsmorgon idag. Det är väl helt OK men jag kan inte tänka mig så många andra alternativ: "I tredje omgången i årets Wimbledon vann nu Robin Söderling sin första match......eller i finalen i Wimbledon tog Söderling sin första seger i årets turnering". Nej det är så att skall man få spela någon mer match i Wimbledon då MÅSTE man vinna i första omgången.
Yngsta fröken Syd har för övrigt blivit riktigt tennisinspirerad så nu måste Syd matcha på parkeringsplatser och tennisbanor. Så där för en 40 år sedan då var man en riktigt bra tennisspelare. För 35 år sedan också kom jag just att tänka på. Nej inte Båstad direkt men på Forsbackavägen 6 i F  och "uppe i Bergä" gick de stora matcherna!

Nej tiden medger inte ytterligare utläggningar f n Lyssnar ni på "Sommar"? Bra, jag skall recensera vid tillfälle men nu är det både fotboll och Morden i Midsummer. ujujuj! Och sedan nattrepris på Sommar men man hinner väl antagligen svimm, somna menar jag.

Kommentarer
Postat av: Syrra

Han heter väl Robin

2009-06-25 @ 14:13:08
Postat av: Syd

Men hans mamma brukade kalla honom Robban och då trodde min vän Ernest (våra gamle rådgivare) att det var Robert, men Syd är snabb till ändringar.

2009-06-26 @ 18:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0