Where the action is......

missade jag, eller rättare sagt, jag avstod från att åka ner till Stockholm i fredags när jag såg vädret och räknade med att mitt huvudnummer; Neil Young skulle börja spela 22.45. Två timmars speltid och hemfärd skulle innebära en landning på hemmaplan vid 3 eller halv 4 tiden. Och så hade vi ju planerat egen "action" hemma på lördagen med födelsedagsfirande för både fru Syd och Syd själv. Ingendera fyller år denna lördag, fru Syd har fyllt och Syd själv fyller på midsommarafton. Dalarna klarar dock bara midsommarafton, inte att samtidigt också fira Syd. Så det blev hemmaplan denna fredagskväll. Att jag sedan läste i dagens DN och SvD att Neil Young gjorde en kanonspelning gör man grämer sig igen, men jag tröstar mig med att ha införskaffat "Neil Young Archives 1" som släpptes förra veckan. Jag bestämde mig för CD versionen; 8 CD i en liten box men ångrade mig snart och beställde även DVD versionen 10 CD och en del annat material. Boxen på 2,8 kilo landade i fredags. Livet är härligt!
Nu kan dock försäkra oroliga läsare om att även om nu skivförsäljningen i Sverige under 2009 har ökat med 14% så beror det inte enbart på mig..........tror jag......ökningen tänker jag på...fru Syd hävdar dock att jag nog står för 14% av de totala försäljningen.............liten markering så där ibland.....

Hur som helst så var yngsta dotter Syd och Syd enda hemmavarande i fredags, jag lyckades övertala fröken att vi skulle titta på "Journey through the past" av........just det Neil Young. Vi switchade över från TV till DVD, drog igång filmen, 4-kanals ljud; och lyssnade till en konversation som fortsatte lika oavsett man åkte bil, pratade i studio, såg liveupptagningar med Buffalo Springfield eller sprang i korridorer. Utflipprad film, knäppt tyckte vi både tills dialogen avbröts med "Filmen presenteras av Estrella chips". Ja, ja så kan det gå, vi hade TV 3 ljudet istället för DVD filmen....................även om dialogen hade stämt ibland så var inte filmen så utflipprad som vi trodde. Vi skyller på trötthet.

Det är söndag f m nu och det tillhör ovanligheterna att det finns tid för bloggande denna tid på dygnet men det regnar, precis som igår och precis som i fredags och inte måttligt heller. Jag sprang i fredags kväll, 8-9 km i hällregn. NEJ! jag är inte helt knäpp! men jag var ganska ensam om jag säger så. Det var tomt och hemmastaden var defintivt inte "Where the action was" men å andra sidan hade jag definitivt min egen "Journey through the rain".

Jag tycker regnet börjar avta.......njae det kanske bara kommer mer i sidled nu, det blåser mer.........nej det regnar lika ser jag  ---------    Hör du Fru Syd! Vill du kolla på Journey through t.........vadå tvätt i torktumlaren som skall tas om hand?.......

Kommentarer
Postat av: Grannen

Ja, regnet det bara öser ner,, men solen kommer på Måndag för då börjar min semester =)

Önskar dej och familjen en riktigt trevlig midsommar.

2009-06-18 @ 18:44:33
Postat av: Anonym

Med en ny förstärkare till musikanläggningen så klarar man regnet. Och nu; måndag och tisdag skiner solen........

2009-06-23 @ 20:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0