I WooDoo land - ett arv av "Urkult", trodde Syd

Jag tog mig en tvådagars tur norrut under veckan. Myckenhet av snö och mycket vackert måste jag säga. Eftersom jag under veckan nyttjat min Leksandströja i samband med en Stockholmsresa så hittade jag den i väskan när mina möten var avklarade och jag skulle stoppa ner datorn.

Jag såg minns chans att sprida ett ljus i mörkret, nu när "Urkult" har vinterpaus. Jag passerade Nämforsen nämligen.

"Mina vänner," sa Syd, "för 2000 spänn får ni köpa en äkta matchtröja! Leksands IF nu inför kvalserien!"

Direkt hörde jag från de djupa skogarnas invånare: "Woodoo, Woodoo! "

Det var som tusan har Urkult introducerat Woodoo kulturen i detta område?

"Snälla ni jag sprider kultur, Leksand är kultur!" upprepade Syd.

Men icke, direkt upprepas detta "WooDoo, WooDoo!"

Jag smög försiktigt ner min tröja i väskan och vi åkte iväg på lunch och då klarnar plötsligt bilden! Tjejen på serveringen bär en märklig tingest till T-tröja med MoDo-märket på brös.... på ärmen. MoDo!MoDo! ja, ja även den bäste kan höra fel ibland......



Nämforsen, Näsåker, Ångermanland, Sverige den 12 mars 2009.
Foto: Syd James mobile

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0