Barack Obama fick Fredspriset för tidigt tycker många men inte

Syd James. Det är bättre att ta ut segrarna i förskott. Barrack är dessutom inte alls ensam. Dessutom uttryckte sig "Barre" själv att han inte var värd priset.

Vi kan börja med börskurserna som återhämtat sig kraftigt under året.
För att företagen presterat så mycket bättre än ifjol? Nej för det man förväntar sig att de skall prestera! Någon som hört börs-VD säga; "Vi är nog inte värd detta pris?"

Ni som kommer ihåg IT-bubblan med Birgersson och de andra grabbarna; "Deras" aktier både personligen och på börsen var skyhögt värderade för att man såg?? framtida vinster, inte för att de redan hade presterat något! Någon som hörde Birgersson säga något i stil med; "Dämpa er gott folk, jag är inte säker på det här?"

Hur många svenska OS medaljörer, världsmästare, har vi inte haft FÖRE OS och VM? Jag lovar att det är betydligt fler än de faktiska medaljerna.

Hur många gånger har inte Leksand gått upp i elitserien den senaste åren innan kvalet börjat?

Vi kan fortsätta uppräkningen men Barack och norska Nobelkommittén är i gott sällskap och

Herregud det är väl mycket bättre att få ett nobelpris eller en seger före man gjort något än innan det är för sent. Vem skulle glädja sig om Astrid Lindgren fick Nobelpriset i litteratur? Knappast Astrid i alla fall.

Nej, som sagt, själv kan jag mycket väl tänka mig att ta emot ett Nobelpris i både det ena och det andra nu innan jag gjort något för sedan vet man aldrig hur det kan gå.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0