Anna - en riktig tidnings-Anka

Nu har man missat någonting igen. Först trodde jag, när jag såg löpsedlarnas krigsrubriker, att det vara konstnären ANNA Odells installation som avslöjats som just en tidnings-ANKA. På långt håll syns på löpsedelen enbart "ANNA" och "ANKA". Syd har ju berört det ämnet förut så det låg liksom lite på lut.

Men så var det nu inte; nej Syd har helt missat TV-serien "Svenska Hollywoodfruar". Ni som följer Syds resor vet att Syd också var i Hollywood för ett drygt år sedan. Som tur var var inte fru Syd med, tur som sagt annars hade hon ju också varit en svensk fru i Hollywood. Temporärt, ja, men i alla fall. Tänk er, hur tusan skulle jag kunna se ut som Paul Anka?

Nu vet jag inte riktigt vad jag missat men jag har hört lite kommentarer på radio. läst tidningsrubriker, insändarsidor m m. Syd som normalt inte har några som helst bestämda uppfattningar eller fördomar måste erkänna att han i detta fall har bestämda uppfattningar och framförallt fördomar.

Av vad jag inte sett säger det mig att en Hollywoodfru är starkt blonderad, lite våpig, har stora
...stora.......ambitioner och är lite allmänt intellektuellt utmanande. Men jag har säkert fel.

Denna svenska hemmafru har rört om känslorna ordentligt och är gift med just Paul Anka. Hur han blivit så välbeställd är också en gåta, herre gud hans enda hits kommer inte ens jag ihåg och då är mitt minne ändå ganska bra.

Men jag tror att det är den svenska avundsjukan som slagit till. Vem vill inte vara rik och gift med Paul Anka? Nej inte Paul kanske men jag förstår att serien kanske är populärare än t ex "Finska hemmafruar I Tammerfors" " Norske hjemmekoner på Hardangervidda" eller "Svenska Trollhättefruar".
Det är nog så, alla  tänkbara ambitioner till trots.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0