Fördöm inte Polisen för rånet i Stockholm, det är inte så lätt.

Polisen får nu utstå all möjlig kritik för sitt ingripande (ja, ja inte så mycket gripande kanske men) i Västberga i samband med det spektakulära rånet. Orättvist!
Polisen var faktiskt på plats bara några minuter efter larm. Och jag har på TV bilder sett att de väldigt snabbt fick upp de där blå avspärrningsbanden. De sprang runt till och med.

Nationella insatsstyrkan var på plats, faktiskt bara sekunder efter att hela dramat var över. Just det, sekunder, inte minuter eller timmar. Sedan kan jag hålla med om att de ser lite onödigt ut att, som jag såg på bild i DN, de har en sån där storslägga med sig för att slå in dörren. Det är ju bara att plinga på.

Inga helikoptrar från polisen kunde lyfta. Nej, och?
För det första; tidigt på morgonen. Helikopterförare skall inte vara ute och ränna om nätterna.
Bristande bevakning - ska det behövas?

Och om man nu ändå hade kunnat lyfta så skall de inte flyga nära den helikopter som rånarna hade eftersom rånarna var beväpnade och kunde skjuta mot polisen. Så jag håller med, lika bra att de ändå stod där de stod. Säkert fuktigt ute på morgonen också.

Nej, orättvist är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0