Syd James får mail och 19,5 miljoner dollar?

Det kom ett mail till Syd James

Good Day Mr James,

 

Jag tror att du är en högt respekterad person, jag har ett förslag till dig.

Detta är dock inte obligatorisk och inte heller kommer jag på något sätt tvinga dig att hedra mot din vilja, men jag hoppas att ni kommer att läsa om och betrakta det värde jag erbjuder dig.

Mitt namn är Mr Song Lile Jag krediten officer i Hang Seng Bank, Hong Kong. Jag har ett affärsförslag i storleksordningen 19.5m dollar som ska överföras till ett offshore konto som kommer att öppnas med din assistace om villig.

 

Efter den framgångsrika omregistrering skall vi delar i ett godkänt ratio.

Skulle du vara intresserad kan du svara på mitt brev omedelbart, så vi kan börja alla arrangemang och jag kommer ge dig mer information om projektet och hur vi skulle hantera det.

 

Du kan kontakta mig på min privata e-post: ([email protected]) och skicka mig följande information för dokumentation syfte:

 

1. Fullständiga namn

2. Privat telefonnummer

3. Nuvarande bostadsadress

 

Jag ser fram emot att höra från dig.

 

Vänliga hälsningar,

Mr Song Lile


Bäste  Mr Lile eller Song, som vi säger (vi har haft en s k "Du"-reform i Sverige och använder ofta förnamn, hoppas du inte misstycker)

Det är alldeles riktigt att jag är en högt respekterad person!
Jag läser med stort intresse ert erbjudande och känner mig inte tvingad att svara, ja lite tvingad kanske nu när det är så mycket pengar som jag skall få. Och ända från Hong Kong! Hur det kan bli!
Är det möjligen någon gammal okänd faster som dött? För jag har rätt dålig koll på mina okända fastrar.

Du frågar efter min assistace! Vad är det du menar? Hur du stavat fel måntro. Det kanske smög in sig lite tysk översättning där eftersom det nästan är lite "was is dass" Hur som helst, min ass låter du bli!

Nej skicka pengarna du bara så är jag helt nöjd, adressen tror jag du redan har eftersom du kan skicka mail till mig. Annars kan du fråga efter Syd bara.

Var rädd om dig nu när du skall gå till banken så det inte händer något innan du hinner skicka pengarna! OCH DU, jag vill INTE att du skickar pengarna till något som heter HQ-banken i Sverige! Där försvinner dom bara i alla fall och det vore tråkigt, tycker jag. Kan jag handla lite på förskott tror du? Tänkte jag kunde köpa en bok och lämna in tipset!

So long in Hong Kong mr Song! Och som sagt gå försiktigt, titta åt bägge håll när du går över gatan!

Bästa hälsningar

Syd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0