Brott en dag, ett ögonblick IT sänder

Skulle man kunna skriva och skämta till det lite grann så här med en travestering på den gamla psalmen ”Blott en dag”. Nyheterna sprids ju numer med blixtens hastighet (dvs med /7,84 Gigabyte per sekund eller snabbare) och ”Lördagsbombaren” är fortfarande det heta nyhetsstoftet.

Syd´s teori är fortfarande att Tranåsbon agerat i maskopi med några andra. Vem vet ,det kanske både är Vetlanda-, Nässjö- och Växjöbor  eller andra små länningar* inblandade i detta?

Syds teori framfördes idag vid lunchen i samband med en säkerhetskonferens i en närliggande ort någonstans i Sverige. Motteorin var att Tranåsbon var en ensam vilsen själ som agerade. Men Syd vidhöll dock sin teori och nämnde också tanken på att Tranåsbon trots allt kände ett visst dåligt samvete i stundens allvar och då dels sprängde bilen på en mindre trafikerad gata (alternativt var det enda P-platsen som fanns och det hade ju varit förargligt om han fått P-böter också uppå allt annat), sedan att han avvek en aning från värsta gatan och gick in på en mindre befolkad gatstump och puff, ja ni förstår.  
Säkerhetskonferensen ansåg att det skulle kännas skönast om Syds teori var fel, men jag undrar jag.

Diskussionen ovan är korrekt återgiven från verkligheten idag, i Sverige, I Europa, I Världen men det här med ”säkerhetskonferens” kanske var lite överdrivet, typ mer julbord kanske men vi satt säkert och vi pratade om just detta…….

*Små  länningar avser kortare personer från främmande ”länner” som vi säger i Bergslagen, där för övrigt ”g:et” i ”säger” sägs just som ett riktigt ”G” och "e:na" i Bergslagen sägs just som riktiga ”ä:n”

Hur som helst så är det kris, jag har inte lyssnat på riktig musik på flera dagar nu.  Men i helgen, då ni skall vi spela  explosiv rock och sedan se Chelsea-Manchester U och då skall jag förutom Stryktips även spela på ”Bomben”............det där kanske var lite tufft det kanske, ja vi får se om vi tar en Bingolott istället, men å andra sidan, en hel kväll med Lotta Engberg och Bingolotto kan ju förvandla den mest harmoniske till en potentiell självm.............. Nej jag nöjer med med stryktipset jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0