An offer you can´t refuse?

Jag undrar jag vad fru Syd skulle säga om jag kom hem med följande lilla förslag (erbjudande via mail);

Hva med å overraske din utvalgte valentin med en romantisk weekend
 
Med kjærlighet i luften og valentinsdagen rett rundt hjørnet, hva er vel ikke mer passende enn en romantisk engelsk avstikker til London

"Hör du fru Syd; Jag tycker det ligger lite kärlek runt hörnet och vad skulle då inte passa bättre än en liten romantisk avstickare till London"
Då skulle fru Syd säga; "Vilken match är det du vill se?
Och då skulle Syd säga: "Njae nu var det kanske inte det jag tänkte på men när du ändå nämner det så möts Chelsea och Arsenal på söndag eftermiddag".
"Jag förstod det" skulle fru Syd säga men då skulle Syd säga;
"Vill du hellre gå på Tottenham-Aston Villa på lördan så är det helt OK". "Jag kan följa med till någon heminredningsbutik där på Norra Kings Road om du vill", "och vi kan dricka afternoon-tea, i och för sig får vi dricka rätt tidigt för jag vill vara på Stamford Bridge i tid".

Ja ni förstår, Syds utvalde "valentin", skulle inte nappa och dessutom måste jag ut och skotta snö, resterna efter veckans snöfall måste tas om hand för att vedhögen skall nås, och sedan skall jag springa, skala potatis och se Liverpool-Everton och idag hade biblioteket utförsäljning; en CD blev det; John Hiatt "Crossing Muddy Waters" riktigt bra för 10 kronor och yngste dotter Syd har fått i uppdrag att leta efter "Midlake" hos Ingemar i Borlänge och jag måste hämta äldsta doter Syd och så skall torktumlaren tömmas och så skall bloggen skrivas och facebook uppdateras och sedan leder faktiskt Syd tips-SM efter en omgång på butiken och det var ju kul och då fick man en chokladask i present även om Syd inte tycker om fyllda chokladbitar och så skall jag spela högt nu när jag är ensam hemma men först var det snön som sagt var och sedan...........var "en romantisk weekend" slutt, som vi säger i Norge.


Kommentarer
Postat av: R.

Vilken energi, skulle behöva lite av den. ;)))

2010-02-07 @ 02:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0