Stackars stackars vargjägare

Inte nog med att det är kallt åt de självuppoffrande vargjägarna de verkar ha skjutit på för många vargar också! Nu sitter de i jaktstugorna och grämer sig. Varför sköt jag en varg för mycket? Jag skulle ha hållit inne skottet. Jaktbroder mot jaktbroder ger varandra tröst; "du kunde ju inte veta", "det kunde ha varit värre, vi hade ju kunnat skjuta för FÅ". "Var inte ledsen - luta dig lite mot min bösskolv du så känns det snart lite bättre"

Jag hörde precis på radion att jakten redan är avblåst i Dalarna; de sex vargar man skulle få skjuta är redan skjutna + att man råkat skjuta på fem till som man ännu inte återfunnit. Nästan 100% fel det, men lite felmarginal får man räkna med.

Nu skulle man kunna fördöma dessa jägare och påstå att de inte gillar vargen. Fel tror jag. De älskar naturen och de vill göra en insats för svensk fauna. Låt vara att en och annan jägare låter lite upprörd ibland när vargfrågan kommer på tal. Men man skall inte dra alla över en kam.

Nej skänk nu en tanke till de jägare som varit ute nästan en hel dag i skogen och kanske skjutit för många vargar! Att detta skulle kunna hända hade man väl aldrig kunnat föreställa sig ens i sin vildaste fantasi, ja OK då det hade man kanske, men i sin vildaste då.......

Att Syd skulle vara lite satirsk i texten ovan skulle man nästan kunna tro, men så är inte fallet, det kan vi inte ens föreställa oss i vår vildaste fantasi.

Kommentarer
Postat av: Miss L

Käre Syd! På denna relativt korta tid som jag gjort din bekantskap har jag förundrats över din stora uppmärksamhet tillika kunskap om omvärlden,din skarpa analytiska förmåga, din distanserade humor.

Jag har njutit och aldrig har jag mött din like, så när som på en viss person då; Mr L.L om det nu ska räknas. Nåväl ord och reflektion är viktigt, men det behövs något för själen, något att bara se på, vara i, så därför unge man en stor eloge för den bildsviten, som visas i nästkommande avsnitt,

Bara att njuta av.

Klart slut från älskare av kyla o vinterskrud.

notan...tja det får väl vara värt det då!

2010-01-11 @ 12:49:30
Postat av: Syd James

Tack för det Miss L! Syd James är en lite speciell person, jag har träffat honom vid några tillfällen. Hans släkting Ernest lite dryg däremot så han fick sparken för ett år sedan, men jag tror du kan finna hans spalt i höger kolumn. Sist Ernest hörde av sig var grindvakt i en slalombacke i norra Italien. Ernesto! Han hävdar bestämt att det finns en gammal Clintanfilm som heter just Ernesto! Oj,oj,oj...

2010-01-15 @ 19:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0