Är det inte typiskt

att precis den dag då Ulf Lundell spelar 14,76 km från sommarstugan då måste Syd göra en dagsresa till Bryssel. Just denna dag! Som inte är idag utan imorgon.

Sommaren går i musikens tecken dock måste jag erkänna att mitt eget spelande (ja på grammofonen menar jag, fast nu är det ju I-pod och annat som är grammofon) går ner i varv, dock aldrig lägre än 33 och 1/3 varv per minut som ni gamla LP älskare känner till.

Nej på semestern då byts CD-spelaren ut mot yxa och målarpensel samt simtag i havet. Det är inte så dumt det heller!

Sommar är "Sommar" på P1 och jag försöker verkligen att vara positiv men nog har det blivit sämre de senaste åren, mycket ego är det och mycket ointressant.

"Mördare okänd" och "Midsumer Murders" får vara trösten nu när Fotbolls-VM är slut och Premier League inte har börjat.

Lite info på slutet: Jag väntar på några CD och en LP! från USA så helt lugnt i "kojjan" lär det inte bli!
We will! We will! Rock you! Brukar jag ropa till fru Syd så här på morgnarna! och då blir hon så glad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0