Love, Peace and Understanding

sjöng gruppen Brinsley Schwarz kring 1970 på en LP med samma namn. För övrigt en väldigt bra skiva och föregångare till den s k Pubrocken som Syd alltjämt starkt gillar.

Nu var det inte "understandning" men väl "Peace and Love",  festivalen i Borläääänge i helgääään  ni vet. Syd bevistade P&L på lördagen för att i ordning beskåda och belyssna; Roky Erickson - väldigt bra, Roffe Wikström - mycket bra och John Fogerty - fantastiskt bra. Däremellan; Janossi - uhum, Mando Diao - jo då de har några hyfsade låtar men för mycket pop-stuk för mig, Amanda Jensen - OK. Sedan skulle Jay Z, den verkliga kanonen, få avsluta hela P&L. Ja, jag erkänner förbehållslöst- jag ogillar starkt rap & house, hip-hop och alla andra dataanimerade arter. Sedan får det vara Jay Z eller vem det vill. Sedan är jag HELT säker på att recensionerna blir precis tvärtom. Både vad avser Jay Z och Fogerty, Wikström finns nog inte ens med.

Jay Z som person har jag inget emot, han snarast imponerade när han var gäst hos Skavlan i vintras. Men scratch, rap, och annat jox - bitte sehr nicht gut! Vilket leder oss osökt till våra Kameraden i söder. Det brukar inte vara så men jag måste erkänna att Tyskland är rasande bra i VM. Riktigt, riktigt imponerande.

Tidigt i turneringen varnade Syd för Uruguay och varför inte Uruguay - Tyskland i final?

Jag tänkte lyssna lite på min "Roffe Wikström Live" en stund innan John Blund men nu är John rätt så påträngande så Roffe får anstå.

Och Liverpool har fått "halvsvenske" Roy H som nu manager. Det blir bra det. Inte denna säsong kanske men nästa, då tror jag Champions League är hemförd till Anfield.

Och Svanbergs avgång närmar sig(?), tänk så det kan bli, när BP-oljan strömmar ut under hela maj, hela juni och nu i juli och så blir det orkaner. Syd lägger in ett litet (?) ovan för att inte påstå att det som Syd skrev den 30 april skall verka så där "vad var det jag sa"-aktigt. "Svansjön" - döpte vi ju om Mexikanska Golfen till - och det stämmer ju bra fast tvärtom så att säga.....

Ja, ja John, jag kommer. Det är bara så varmt så man kan knappt sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0