Drottning Silvia och Alzheimer läste jag på en löpsedel.

Det var ett riktigt märkligt påstående tycker Syd. Nu har jag inte alls läst bakgrunden till detta men jag tror det bara är ont förtal. Nej upp till försvar av "Dronninga"!

Vad kan ligga bakom detta måntro?
Att drottningen inte lärt sig det svenska uttalet tror jag inte har ett dugg med Alzheimer att göra. Det har dessutom inte förändrats ett dugg sedan 1978. Jag kan dessutom berätta att eftersom Syd är uppvuxen på en bruksort så finns finnar, bland annat, så inte heller har helt korrekt yttal. Säger man att de har Alzheimer; nej precis. Dessutom läste jag på löpsedeln att citat ungefär "Jag blev mycket upprörd över detta". Ser ni helt korrekt, ingenting typ "Jag bleev mucket upprord öbver detta". Nej klockrent var det.

Vad kan det då vara?
Att hon gått med på att en enkel Ockelbobo kan äkta dotern Victoria? (medvetet ett T i dottern)Nej det var ingen Alzheimer det heller utan ett bra beslut för annars hade Victoria kunnat bli en hemmadotir och just en hemmadotir är inte modernt. Nej ingen förklaring finns.

Kanske är det helt enkelt så att Queen Silvia varit i Deutschland och så har man sett "Die Köningsfrau aus Schweden spatsieren in dem strasse mit eine Herr Alzheimer aus Heidelberg.

Så kan det nog ha varit.

Kommentarer
Postat av: R...

Du kan då få¨till det :D

2010-03-17 @ 18:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0