Skulle det inte vara tvärtom?

Nu har sommartiden tittat fram bakom en snöhög och temperaturen stiger, åtminstone till nästan +1. Längre och ljusare kvällar skall göra oss pigga och raska. Och precis så känner man sig..............inte.

Man släpar sig runt och undrar om man inte vred åt fel håll trots allt.  Nej det stämmer. för en vecka sedan var kl 21.00 nu och man var superpigg. Nu är den 21.00 också och man borde vara lika pigg som 20.00 förra veckan. Men nejdå.
Om det nu inte är sommartidens fel (jag ser mot lampan ute att det snöar lite) så blir man trött av att höra om Geelys köp av Volvo, att höra den tragiska och märkliga historien om flickan "Linnea" utanför Örnsköldsvik, Bjästa, var det visst. Om att Sarah Palin, eller vad hon hette, kör en ny kampanj mot eller för någonting, hockeymorsan i Alaska ni vet, om katolska kyrkans överträdelser. Höga bonusar i Skanska, att Zlatan slog in en retur, en ny kokbok, en gammal kokbok, Greklands, Ungerns, Spaniens, Portugals, Englands dåliga ekonomier, Mycket konstigt är det och trött blir man.

Sedan är det förstås det att man inte hinner hämta sig riktigt mellan kvalseriens matcher, där kastas man mellan hopp och förtvivlan varannan dag. Nu vill jag bara kastas mellan hopp och hopp ett tag kära leksingar.

Snälla ni, vinn imorgon är ni snälla annars blir man väl ännu tröttare oavsett det är sommartid eller vintertid, eller hur man nu vred,  framåt eller bakåt.     Men vänta nu. Nu ser jag att mobilen har olika tider. Jag kanske vred åt fel håll ändå, den kanske är 23 nu?, klockan. Hallå familjen, hur mycket är klockan, sover ni? 

Vadå, sitter och nickar till? Jag?  Det är ju natt! Jaha, jaså den är bara kvart i tio.
  

Det är nog vårtröttheten som sätter in, det finns visst en speciell sån har jag hört.

Kommentarer
Postat av: Börje Nordh

Har James dragit till Syd över Påsken möjligen eller har vårtröttheten även satt sitt spår även på denna sida?? Där jag är blommar det för fullt i trädgården och sädesärlorna sitter på taknocken och sjunger - även om det fortfarande på nätterna kryper ner under nollan så HAR faktiskt våren kommit hit. I går eftermiddag strumplös och med bara en T-shirt intog jag mitt kaffe på altanen

2010-04-04 @ 07:11:42
URL: http://bornor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0