Ingemar räddning vid hotande Kupolenbesök

För er som inte vet så mycket om de stora metropolerna kring Syds hemort kan berättas att det i närområdet finns ett väldigt stort shoppingscenter dit det välfärdas från både när och fjärran. Dock inte Syd som gått med i klubben: "Våga vägra Kupolen". Nu föll det sig dock inte bättre än att en samåkningsresa arrangerades så att Syds steg fick styras mot just denna Kupol.
Ivrig att hålla humöret uppe på medföljande så lovade Syd att sitta med en kopp kaffe och några tidningar och vänta under shoppingstunden.
Så gjordes men redan efter 10 minuter insåg Syd att detta med shopping-centers inte är hans bästa gren.

Ingemar? tänkte Syd, undrar om Ingemar har öppet trots att det är 1 maj? Stegen styrdes omgående ur Kupolen med riktning mot Ingemar och efter att passerat förbi ett demonstrationståg (inte något vanligt 1 maj tåg utan något annat tåg, men i min oerhörda glädje när jag såg Ingemars nuna titta ut genom dörren från skivbutiken kunde jag ej notera vad man demonstrerade för alternativt emot) och in till skivbutiken!

När Ingemar och jag träffas då uppstår kreativa tankar och handlingar varför jag en knapp timme senare kunde lämna butiken i sällskap med;
 Wille Nelson "Country Music"
Jayhawks "Live from the Womens Club part 1" (Part 2 har jag förut så ni kan vara lugna)
The Hold Steady "Heaven in Whenever"
Pete Yorn "Live from New Jersey"
Freddy Johnston "This Perfect World"
Richard Thompson "Live from Austin TX"
Jon Allen "Dead man´s suit"

Vad tusan blev så många? frågar ni nu och det frågar jag också, NU när jag ser listan sammanställd. Men jag har en bra deal med Ingemar så vi skall nog klara av detta trots allt.

Sedan rusade jag snabbt tillbaka och in på shoppingcentret, tillbaka dit jag släpptes av och nu skall hämtas upp. Och så kommer fru Syd gåendes och frågar; "Har det gått bra att sitta här och vänta på oss?" Och då kan jag svara; "Absolut, inga problem".

Sedan avslöjas min utsvävning förstås när jag ber Fru Syd att poängsätta de skivor jag köpt under den fortsatta bilturen. "Jon Allen" fick högsta betyget. En fick jag ta ur på en gång och dom andra var "helt OK".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0