Med mer tryck så blir det lättare för den motvillige Monarken...

Man kan mycket väl förstå att det känns lite "motvilligt" för Monarken ibland. Luften går liksom ur och det känns trögt. Det flyter liksom inte på utan det rasslar och har sig. Du behövs smörjmedel för att det skall gå lite lättare. Själv brukar jag använda en speciell olja och smörja in. Trycket är också viktigt och det kan man ganska enkelt ordna till. Endera kör man med en manuell eller så tar man sig till närmaste bensinstation för där finns det hjälpmedel i form av tryckluftspump.

Hela kedjan måste smörjas in, en speciell cykelolja är alltid bra och får man in närmare 4 kilos tryck i däcken som känns den motvillige Monarken genast piggare. Rullar lätt och man är ganska glad att man köpte just en Monark.

Nu var det väl kanske inte min cykel det egentligen skulle handla om utan vår andra Monark, CG den 16:e.

Men kära Örebroare, vi skall inte vara missunsamma. Låt pojken ha lite roligt. Om nu inte frugan hans misstycker om Carls inspirationskällor förstås. Det vet man ju inte men tänk är själva att gå hemma i slottet och trampa om dagarna. Då kan det nog vara skönt att få släppa loss på en bar med Grabbarna någon måndagskväll ibland. Dock inte optimalt smart kanske.

Jag såg på TV4 debattprogram om den nya boken och debatten runt denna och där framträdde Helen Welton, som måste vara den gamla IT-entreprenören. Annonskampanjen som det företaget drev en gång i tiden anmäldes, inte för datorernas Silicon Valley utan att ägarhustrun alltför tydligt visade sin egen Silicon Valley. Nu lämnades anmälan utan åtgärd eftersom det var ägaren själv som framträdde.

Dementi: Allt jag skrivit ovan har inga källor, allt är antagligen helt osant, jag tror inte ett dugg på det jag själv skrivit, enda undantaget är det där med 4 kilo i lufttryck i min Monarks däck  då. Jag kan minnas helt fel om Welton, kan ha stavat namnet fel, det kanske inte alls var silicon, det kanske var något helt annat. Jag frånsäger mig allt ansvar för allting och jag har egentligen inte skrivit någonting alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0