Att välja att inte välja är också att välja

sa tydligen den gamle gamängen Jean-Paul Sartre. Gamäng kanske han inte var men han var i alla fall fransk filosof och tonsättare om jag minns rätt. Har för mig att det fanns ett stycke av Jean-Paul på den andra LP:n med Blood Sweat and Tears "Second album" som kom 1968.

När jag hörde Jean-Pauls ord om att "välja att inte välja är också att välja" så tänkte jag först på en annan gammal filosof, nämligen chefen för PPM, premiepensionsmyndigheten, de kör med liknande tankar och ord.

Många undrar över vilka källor Syd har för sina påståenden; är det Wikileaks måntro? frågar både kreti och pleti.
Nej, säger Syd det är inte Wikileaks utan bland många inspirationskällor så dyker "Den glada veckotidningen" Land upp (Fru Syd är med i LRF nämligen). Den kommer dock en del intressanta avslöjanden som kanske inte riktigt har samma sprängkraft som Wikileaks men ändå; se bara

David Hellenius: "Jag ville bli den nye Hyland" !! Ett sådant uttalande kan ruska om den lugnaste.... (typ Syd)

eller:

"Piller, motion eller magneter - Så hittade vi en väg ur klimakteriet"  - nu är till och med jag skakad.

då känns det bättre med

Varm och Vackert! "Sticka en mysig hjärtekofta" - puuh säger jag, så skönt.

Sedan kan man vinna en signerad skiva med Larz-Kristerz och då är vi tillbaka på Wikileaks och hemska avslöjanden om plågsamma ljudförsök..

Storyn om Warren Zevon fortsätter nu.

"When Warren Zevon died in 2003, he left behind a fanatical cult following and a rich catalog of dark, witty rock-n-roll classics like "Lawyers, Guns and Money", "Excitable boy" and the immortal "Werewolfes in London".


Kommentarer
Postat av: Leifsan

Det där med Sartre som tonsättare undras mig? Men det där med valets betydelse kunde han.

2010-10-27 @ 21:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0