När jag springer i motvind och regn

så tänker jag ofta på Smedjebackskonstnären, Julie Leonardssons tavla: "Kil-Helge mot elementen". Kil-Helge ser inte ut att bekommas av vare sig regn eller stormvindar när han raskt går genom Smedjebacken.

Syd låter sig heller inte bekommas av regn och blåst även om jag ikväll kände mig lite ensam på elljusspåret. Ikväll körde jag med tidtagarur, vilket jag normalt inte brukar göra, och tiden kändes riktigt bra.

Normalt brukar löpningen ge tankar och idéer om blogginlägg och annat men när man bestämmer sig för att pressa tid då måste löpningen fokuseras. Exakt 400 steg uppför sista branta, långa backen innan det vänder, det brukar vara ungefär 200 stavtag på vintern i samma backe. Jag gav kanske inte riktigt hundra ändå, hade nog kunnat pressa en halvminut till på 5 km.

Nu blev det som sagt inte så många tankar kring blogginlägg, inte annat än att tanken föll på SR-chefens Eva Hamiltons debattinlägg i DN idag om att SR har svårt att locka gruppen 25-55 åringar. (Det är nog flertalet av svenskarna det...?) Stjäl frisk och stöp om koncepten så kommer publiken att sitta fängslad vid TV 1 och TV 2. (Den här tanken gjorde nog att jag tappade den där halvminuten).

Dokusåpor som "Ensam bonde äntligen hemma med arg snickare" är som ett Kinderägg; tre överraskningar i ett program.

Nog finns det goda uppslag allt och detta leder oss osökt vidare till ett uppslag i boken om Warren Zevon, det är ju Syds Warren-vecka som pågår.

"The result (syftar på boken) is a raucous and moving tale of love and obsession, creative genius and epic bad behavior.....the book captures Warren Zevon in all his turbulent glory".

Warren Zevon var en gudabenådad låtskrivare och musiker men också en missbrukare av det mesta: alkohol, droger och sex. Ett riktigt dåligt exempel ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0