Nu står jag inför mina drömmars mål - och då har jag inte tid

Tänk er kära läsare och bildbetraktare. Hur många bilder på skivbutiksinnehavare har inte publicerats på denna blogg genom åren? Från USA, Japan, Belgien, England, Irland, Sverige, Finland och Borlänge. Hur många är det inte?

(Ja om ni inte väl leta igenom alla artiklar så är det typ 9 eller 10 kanske)

Hur som helst, nu har Syd fått erbjudande om att starta just en skivaffär; lokal är klar, skivor finns att bara hämta (skall man vara petnoga - så skall skivorna köpas...men detaljer). Allt finns färdigt, det är bara att trycka på startknappen och ropa ut; "Idag, musikälskare, öppnar Syd James record store!!!!!" - HÄR! i staden!, i Sverige!, I Europa, i Världen, i Universum!! Nu blev jag lite väl exalterad ser jag...

MEN, jag har inte tid! Det kan prioriteras säger ni! Ja kanske men det går nog inte. Om jag inte får tag på någon trevlig bekant, granne, fotbollsspelare, dotter, fru, annan släkting eller dylikt som kan stå i butiken och sälja skivor samt INTE sälja vissa skivor (kan man uppträda så måntro?).

- Hej hej, jag skulle vilja köpa den nya CD;n med (vad skall vi hitta på?) med Erik från Idol! Har ni den?
- Nej för tusan, den där sk -tskivan vägrar jag att ta i min hand än mindre sälja! Här, ta den här istället! Du får den till specialpris. Svårlyssnad? Ja visst, men bra! Och skall du nödvändigtvis har något med någon Erik då då Eric Burdon istället..............

Nej, man kanske passar bättre som kund trots allt (men det gnager lite just nu...förslag?)

Följ gärna bilderna nedan. Det är inte bara skivhandlare - ni får ser bara -------också!

Exempel på skivhandlare i Belgien:



En annan skivhandlare



En tredje skivhandlare



Va sa du? En skiva från IDOL 2010?:



Irländskt är bättre:



Här sålde de Monica Zetterlund, dyrt som tusan



Introducerade Fleet Foxes! Thank you Birmingham




Ja, jag erkänner, jag köpte en skiva med Dansbandshits 1975:



Ja, jag vet att det var ett dumt köp, men jag har kvar den där singeln med Lotta Engberg här någonstans:



Känd skivframställare i Hollywood, nåja, cooooool maaan ( det var jag det)




Kommentarer
Postat av: Grannen

vad har du tänkt ha för öppettider??? KAn erbjuda mina tjänster till 30% :)

2010-10-18 @ 18:21:44
Postat av: Syd James

Kravet är öppet varje dag exkl söndag (lokalägarens krav) men jag kan lyssna. Hör av mig!/Syd

2010-10-22 @ 20:20:16
Postat av: Leifsan

Det är klart att du ska sätta igång. Det är väl bara att öppna garaget!?

2010-10-27 @ 21:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0