Saabar, Sjöbergare i all ära men en ny skivbutik på Söder känns mest intressant

Saabs huvudägare letar kapital i Baltikum och Kina! Patrik Sjöberg sexutnyttjad av sin tränare och tillika styvfar! Putin i Sverige. Fortsatt radioaktivitet i Japan. Krig i Libyen, Nigeria, Elfenbenskusten, Syrien, Afghanistan, Irak m fl. länder. Kungligt bröllop i England. Champions League semifinaler. Misstänkt tjuvjakt på varg i Arvika som visade sig vara älgar (undra på att de blir jaktolyckor....förra året sköt de en skidåkare i Ljungby som man trodde var en älg och i år är det någon som skjuter två älgar i tron att det är vargar).

Vad vill Syd då säga med denna upprepning av viktigheter? Jo att det är mycket nu, så mycket att Syd knappt hinner skriva om att han i veckan upptäckte en ny skivbutik på Rosenlundsgatan på Södermalm i Stockholm; "Söders skivbörs"! Innehavarinnan berättade att hon drivit butiken sedan 1975 och still going strong ståtar denna butik med både nytt och gammalt, CD och vinyl. Jag hade ont om tid senast så jag har lovat  ett återbesök och ett "hemma-hos-reportage". Det kommer - I promise.

Jag har gjort en del upptäckter nu när jag varken hunnit med det ena eller det andra. Jag förstår mig själv nu på ett djupare plan. Jag förstår varför jag inte är någon älskare av vare sig spansk eller italiensk fotboll - herregud efter snart sagt varje närkamp är det någon som ligger och vrider sig i fruktansvärda plågor efter att snurrat en 25 varv i gräset. Man ser sjukvårdarna rusa in med vad man tror är sista smörjelsen men det visar sig snart vara en linimentburk och de döende dandyn rusar snart omkring igen utan vare sig hälta eller andra synliga tecken på svår skada. Det blir för teatraliskt!

Jag har också upptäckt att jag har för lite tid att lyssna på musik och just nu är det en period då det dansar in och annan CD. Förresten var grundorsaken till mitt besök på "Söders skivbörs"att jag hörde en Eric Clapton låt på radion 05.12 i tisdags. En låt som var riktigt bra och som jag inte tyckte mig ha hört förut, jag kan dock inte med bestämdhet säga vad låten heter eller om jag redan har den på någon CD.

Jag har också upptäckt "apparna", skeptisk har jag varit men nu är jag idel öra eller öga snarast och appar i mig både det ena och det andra.

Det är så mycket man hinner med när man inte hinner med om ni förstår hur jag menar?

Nu skall jag gå och leta efter Eric (Clapton alltså), lyssna på nyheterna för det finns nog en hel radda Patrik Sjöbergare skall ni få se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0