År 1896

Då föddes min morfar; Allan Agaton James. En mycket trevlig man med starkt trädgårdsintresse, musik och en pipa i munnen. (Han föddes inte riktigt så men han utvecklade de egenskaperna så att säga)

Samma år som min morfar föddes, dvs just år 1896 då släppte Arsenal in 8 (åtta) mål i en tävlingsmatch, och andra gången var nu i helgen som ni kunnat läsa om i tidigare kommentarer om denna värld. Tänk hur allting hänger ihop. Hur då? funderar ni säkert, eller? nehej, bra då är vi inne på samma linje. Annars hade jag tänkt ta en annan liten anekdot om mormor och Liverpool för att klargöra.

När jag ändå är inne på gamla kommentarer, som i och för sig blir som nya när man skriver om dem så vill jag bara allra ödmjukast påpeka att jag för några artiklar sedan ställde mig högst tveksam till Italiens förmåga att genomföra sitt sparbeting som de fått av tant och farbror EU. Och vad läser man i dagens Dagen Industri? Om inte;

Han utmanar ECB

Italien mjukar upp det stora sparpaketet och tar bort solidaritetsskatten på riktigt höga inkomster. Frågan är vad ECB tycker om Silvio Berlusconis manöver.

Det var det det!

Nu tar vi morfars favvo-låt:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0