Situation Stockholm

16.08 kom jag ut genom dörren på Mäster Samuels, jag tänkte; hinner jag - hinner jag inte? En snabb kalkyl: Det skall gå. Snabbt upp på Drottninggatan heading south. Förskräckligt liv vid Åhlens; trodde först att det var AIK- och Djurgårds-fans som rykt ihop. MEN det var det inte - det var tydligen ett Fitness-center som visade Zumbadans eller något liknande. Jag stressade förbi "Plattan" - kollade läget - såg lugnt ut -rusade vidare - kastade en snabb blick på min I-phone, 16.10 - det är lugnt det skall gå.

Där, där ser jag mitt mål! Jag rusar in och fram till närmaste person som visar sig vara en kvinna: Har ni "Dirty Jeans"? - Nej vet ni vad, de här byxorna tvättade jag igår kunde hon ha svarat men jag har redan ställt följdfrågan: Mockingbird time? -Nej, svarade hon då på riktigt, Mockingbird kommer först den 5 september men Dirty Jeans har vi här för 159:-.

Samtidigt upptäcker jag en gammal bekant - Hej var det inte du som hade skivbutiken nere vid Karlaplan förut? Jo det var det och han kom ihåg mig: -Var det inte dig vi brukade beställa en massa skivor åt? -Jo det var det.
Jag kollar tiden, betalar Dirty Jeans - rusar ut på Drottninggatan rundar hörnet och sätter fart ner mot Klara Kyrka! Förbi kyrkan nerför trappan. korsar gatan förbi hotellet ner i tunneln - in på centralen - ut mot spår 5 - kollar efter Åke - ser honom - han är fullt upptagen - jag hinner inte stanna - kastar mig på tåget - som rullar iväg - jag vänder mig om och tittar ut och ser att Åke säljer annu ett ex av "Situation Stockholm". Sorry Åke!,jag köper mitt ex nästa gång.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Revered Americana act the Jayhawks recently announced an upcoming new album, "Mockingbird Time," the first to feature co-founders Gary Louris and Mark Olson since 1995's "Tomorrow the Green Grass." The album is set for release September 20 with the band embarking on a national tour. It's currently touring Europe, but starts the American leg September 15 in Minnesota. The tour brings the Jayhawks to McGlohon Theatre October 29 following stops in Asheville and Durham, October 25 and 26, respectively.


Dirty Jeans är del av namnet på John Hiatts nya CD. Den ligger i spelaren nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0