What a disaster: North London v/s Manchester 3-13

Dagens football (vi säger så  internationellt - så där; footbaaaal)
Nu behöver Arsene Wenger allt stöd för att förstärka Arsenal kommande vecka, utskåpningen idag var inte kul. Harry Redknapp har också haft en tuff öppning med 1-8 i baken som resultat. Den inställda matchen mot Everton kan visa sig vara mycket mer än en uppskjuten match. OM nu Spurs hade börjat hemma och vunnit så hade känslan varit en helt annan, nu blir hängmatchen mot Everton en "måste-match".

Arsenal kanske skulle ha varit kvar på gamla Highbury och låtit Emiratesmiljarderna gått till spelarköp?
Mitt nya lag; AFC Wimbledon förlorade med 4-0, Chelsea vann men glädjen över Chelseas vinster av numer lite mer "sådär" som ni vet. Ingen riktigt bra fotbollshelg.

Nu lämnar vi fotbollen och undrar istället om ni kära läsare såg gårdagsnattens kanonfilm; "De misstänkta", en av de få filmer jag sett två gånger och skulle kunna tänka mig en tredje. Hyr DVD:n så får ni ett riktigt bra action-/krimdrama. Inatt såg jag den inte då jag istället låg vaken och funderade på golfens värld. Syd gjorde sin årliga golfrunda igår nämligen och är rätt nöjd ändå; samma boll hela tiden, ett par (formidabelt inspel) och ett hyfsat utslag på ett av hålen om jag nu minns rätt.
Drivetävlingen vann jag inte; ni undrar vad det berodde på? -Jo det var så att mina driveslag blev rätt korta, samtidigt rätt låga och dessutom gick de i helt fel riktning, mina mottävlares bollar gick precis tvärtom; dvs långt, rätt så högt och rakt. Så liten är skillnaden mellan succé och fiasko i sportens värld.

Nu lämnar vi golfens värld och undrar istället om ni kära läsare så gårdagens besök av Mats Ronander har i stora staden? Äldsta dotter Syd var in och fotade och skrev och jag tänkte skicka med mina skivor för signering. Men det hann jag inte för jag var tvungen att leta fram min golfklubbor till golftävlingen ovan och utan klubbor -inget spel.

Och då är vi tillbaka där vi började igen; om inte Wenger får till det nu kanske han också blir klubblös.

Nu skall jag koka te och se på engelska Wallander! Good evening and Good night! Yours truly, Syd J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0