Det är mycket som rasar (så även Syds rockrykte?)

just nu. Debatten om Eurons framtid rasar för fullt. Killen som leder Frankrike, Sarko, säger; att idag gäller det. Är vi inte överens på fredag då rasar Euron. Vi får väl se hur det blir med det.

Lofalk som försöker rekonstruera Saab rasar över att just Saab tagit upp nya lån på 30 Mkr bakom ryggen på honom och bilhandlare Victor Müller är rasande på Lofalk, oklart över vad.

Leksands IF rasade fullständigt ihop mot bottenlaget Borås, trots att man nu är så offensiva. Gamla leksingar (som Syd) tror egentligen inte sina öron när man pratar Borås 1-4 inför ca 3000 åskådare. Då var det roligare i Leksands Ishall ("Arena" hette "ishall" förr i tiden nämligen) när det en gång, i förr i tiden, var knökfullt och Brynäs var där ( och vann för övrigt den match som jag tänker på och då tänker jag på hur rasande man blev över det - nu blir man inte alls rasande utan konstaterar lakoniskt att Borås vann med 4-1, jaha. Snart är väl hela laget "Till Salo" på mellandagsrea tänker man sedan. Man tänker nog lite för mycket.

Och så rasade det ner lite snö inatt, det var säkert både klass 1, 2 och 3 varningar, utan att man egentligen märkte det. De här varningarna "står ju snart som spön i backen" så fort man andas ordet "snö". Och till helgen är det tredje advent, svårt att fatta, men tiden går ju så rasande fort.

Och i Skottland blåste det så mycket så att ett vindkraftverk började brinna och rasade ihop, då djäk--r är det rejäla vindar som rasar över den skotska heden. Det blev väl helt enkelt för hett i vindkraftverket av dessa kalla vindar.

Syds rockrykte - ja nu kommer ett avslöjande som riskerar att rasera hela min "rockimage". Nej, nej ni behöver inte vara oroliga; jag har inte köpt någon julskiva (äger f ö  bara en julskiva och det är Bob Dylans julskiva) och jag har inte tittat på Jullotta; dvs Lotta Engberg sjunger gräsliga julsånger på Liseberg eller var det nu var. Nej så är det inte men ändå;

Jag har köpt en jazzskiva! Den kom hem från USA i veckan. Miles Davis, någon gammal livehistoria från långt bak i tiden och ja, vad skall jag säga? Påverkad av någonting och så rasade jag iväg och beställde denna CD. What to say? Men om jag säger att jag önskar mig U2 boxen "Achtung Baby" i julklapp, det kan väl förlåta en del, eller är allt raserat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0