All inclusive?

För första, och antagligen sista gången har Syd bokat in på ett "All-Inclusive" boende och detta på Gran Canaria.
Jag skall inte förneka att det är varmare med +25 än minus dito och att havet är blått och husen vita, detta får gärna ingå i "all-inclusive".

Tyvärr har alldeles för många stoppat i sig "all-inclusive" under alldeles för lång tid. Tyvärr så blev det resestopp till Egypten och de drog sig åt det här hållet istället. Första lunchen i "all-inclusive" var en smärre chock - att det fanns SÅ många SÅ hungriga turister,  som MÅSTE ha mat ABSOLUT samtidigt och dessutom av ALLTING.
Nu verkar anstormingen ha bedarrat en aning men Syd med Fru Syd har sökt sig till andra matställen. Det är nog tur det.

Jag har gjort så mycket som jag inte alls brukar göra, äta mat flera gånger per dag till exempel. Lyssna på några som sjunger soulmusik med glada turister som är så stolta att de kan texten till "All night long" är ett annat exempel. I närheten ligger "Shoppers Paradise" - där har jag dock inte satt min fot så helt ändrat mig har jag inte.....

Jag gjorde en liten fotosejour härom dagen; fru Syd trodde då att jag skulle fota allt som var turistiskt och talade emot. Nja, den tanken hade kanske funnits men nu skall man inte vara negativ så jag tycker mig ha tagit många fina foton som kommer att läggas ut nästa vecka. Jag glömde USB-sladden nämligen.

Jag laddade ner 2756 låtar på I-poden (när jag menar "laddade ner" så är det från mina egna inköpta CD-skivor - inget Spotify här inte) Peter Hoegs bok "Elefantskötarens barn" tål att läsas. SÅ OK då helt fel var det väl inte att få ett avbrott i vinterkylan.

Det är många backar där vi bor så nu kör vi ivrigt backträning fru Syd och jag. I och för sig har jag väl sprungit mest själv i backarna så här långt men nu skall vi ut, fru Syd och jag, och träna backe. Det tycker fru Syd är så romantiskt nämligen..


Kommentarer
Postat av: Börje Nordh

Det var länge sedan jag var inne här men lika underhållande att återse. Hoppas ni har det bra på semestern. Slå en signal nån gång - jag har fått en ny mobil och har inte ditt nummer

2011-02-20 @ 18:32:38
URL: http://bornor.wordpress.com
Postat av: Syd James

Trevligt att höra av herr Nordh härifrån Syd. Jag ringer till veckan.

2011-02-20 @ 19:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0