Det närmar sig en tur till Gran Canaria!

"När Syd James talar tystnar djungeln" är en känt ordspråk i bloggvärlden men inte i verkligheten. Syd har talat och talat och talat men fru Syd har inte tystnad i sin önskan att ta med sig Syd på en liten semestertripp.

Så nu är detta ett faktum och Syd är verkligen fundersam över hur detta med ledighet skall bli. Låt vara att han garderat sig med både mobiltelefon, dator, material att läsa, böcker, I-pod, träningsskor, hopprep, kamera och tidningar som ej hunnit läsas. Så nog skall det väl gå att koppla av några dagar.

"Jo jag har varit på en liknande Ö förut", säger Syd i en kommentar och fortsätter; "jag var lika skeptisk då men måste trots allt erkänna att efteråt blev resan riktigt bra". "Ju längre efteråt desto bättre blev det". Vi hoppas på samma utveckling nu och ett allvarligt försök att koppla av skall göras.

Ni skall få en uppdatering så snart jag hämtat mig från dagens skakande läsning i lokaltidningen om "Vårt bröllop i maj måste flyttas" - en mycket tragisk historia om att brudparet tydligen kommit ihop sig med krögaren som därefter avböjt att genomföra bröllopet. Brudgummen har gråtit hela dagen efter samtalet. Undra på det, det måste ju vara en fruktansvärd händelse! Krisgrupp kanske? Nu MÅSTE brudparet hitta ett annat festställe och det skulle inte alls förvåna mig att det kommer krav på krögaren att han skall bekosta nya inbjudningskort etc.
Det är ju bara 3,5 månader kvar till bröllopet skall ske, hur skall allt hinnas med?

När Syd och fru Syd gifte sig var framförhållningen inte lika god, 3,5 månad innan hade i alla fall inte Syd en aning om att han skulle gifta sig just då. Men det gick bra och rätt svar blev det.

Nu skall jag avrunda detta inlägg för jag MÅSTE ladda in en MASSA musik som jag kan KOPPLA AV till.
(Jag vet att jag har fördomar men lite Stig Helmer varning är det)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0