Times goes on and on and on

Runt mitten av 1980-talet så introducerade Mr Randy i USA "Jayhawks" för mig vilket visade sig vara en alldeles utmärkt idé. Jag har i stort sett införskaffat allt som Jayhawks givit ut och nu har vi kommit till ett skede i tidräkningen att Randys introduktion skedde för så länge sedan så att den första Jayhawks-CD:n som jag köpte nu kommer ut i re-mastered nyversion, och ändå känns det som igår. Nu kan ni som inte upptäckt gruppen gå och köpa "Hollywood Town Hall" för så hette den första CD:n jag köpte med Jayhawks. Men huuva vad tiden går fort- time goes on and on and on.

Runt slutet av 1960 eller om det var runt början av 1970-talet så introducerade Lars-Gunnar Björklund "Tipsextra" för svenska folket inklusive lille Syd. Det visade sig vara en alldeles utmärkt idé. Intresset lever i allra högsta grad, vilket torde vara onödig information för er som följer Syd James levanden och låtanden. Ikväll var det Chelsea-Liverpool som slutade 0-1, inte alldeles överraskande, notera mitt förra inlägg och det har tyvärr gått så långt med alla "oligark-pengar" att man nu tycker att "the Blues" gärna kan få lite smörj när de lägger ut 500 miljoner kronor på Torres, och 250 miljoner på en brasiliansk högerback som mest slog för långa pass idag. Det känns som evigheter sedan man stod på Stamford Bridge för första gången och såg äkta vara, med tiden förändras allt - och fort går det - time goes on and on and on

Det känns som länge sedan som John Mellencamp gjorde en riktigt bra skiva. Jag köpte hans "Life Death Love and Freedom" i USA för något åt sedan, inte blivit mycket spelad men så vaknade jag en morgon förra veckan och fick för mig att just den skivan måste jag lyssna på, och det måste ske NU annars rinner tiden iväg och det går fort har ni ju lärt er. Nu har jag kört den CD:n en fem gånger sedan i torsdags, eller möjligen onsdags. Och den är riktigt bra!

Den titeln; "Life Death Love and Freedom" kanske passar in idag på situationen i Egypten och då tänke jag på att det var väldigt länge sedan man skojade om förra presidenten i Egypten, ja han som var på Camp David ni vet och skrev fredsavtal och då skojade man och sa att USA:s president sa "ditt" och Anwar Sadat..sånt tyckte man varit roligt förr i tiden men tiden går ju fort och sånt tycker man inte är så roligt längre. Typ också: Varför får inte min katt ligga när Clas Ohlsons Katalog?

Ni märker att jag försöker sammanfatta mycket på en gång men ni märker också att Syd totalt nonchalerar den största händelsen av allt om man följer svensk press: Schlagerfestivalen! Om den säger vi inte mycket. Sandy Shaw 1967 någonting typ, det minns man eventuellt - men det var JU så väldigt länge sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0