Vem i hela världen kan man lita på? (Och Curt Haagers fördärvar dagen?) OBS OBS missa inte videon nedan-räddar dagen!!

Sjöng Hoola Bandoola Band en gång i tiden och den frågan kan man ställa sig en lördagsmorgon som denna.

När jag i veckan hörde att hockeyspelaren Conny Strömberg fick sparken från Örebro i direktsänd TV efter en fylleskandal på julaftonen så tänkte jag: Jaha där har vi nästa förvärv som Leksand kommer att jaga. Det var tydligen inte första "skandalen" kring Strömberg men det skulle inte vara något hinder. "DÄR kanske han misskött sig men HÄR blir det annorlunda", så har LIF inte sagt men så går mina tankar. Ibland känns det som när en tjej/kille som söker upp någon riktig buse, flyttar ihop och skall genom sin kärlek ändra på busen. Sedan slutar det med ett blåöga, spruckna läppar och förhoppningar. Tommy Salo var tydligen ett kanonförvärv som sportchef, fråga mig inte varför, men Leksand finns med i jakten på Strömberg enligt regionala bladet.

Samtidigt i en annan del av Sverige (och i nationella bladet) kan jag precis efteråt läsa att "hårdsatsande division-1 klubben Asplöven kunde presentera sitt tredje tunga förvärv; Jan Horacek, Jonathan Hedström och Conny Strömberg! Det kanske finns många Conny Strömberg?  Vem i hela världen kan man lita på?

Leksand behöver förstärka men ta gärna spelare med teknik och spelförståelse, men gärna någon som också låter rätt huvud styra; inte struphuvudet och inte det längre ned sittandes heller, nej använd det huvud där hjärnan sitter.

Jag läser vidare i Dagens Industri: "Färre nya jobb än väntat tillkom i USA i december, enligt en rapport igår från landets arbetsmarknadsdepartement".
Sedan byter jag blad till SvD och läser; "Viss ljusning på jobbfronten - börsen reagerade positivt på USA-siffror".
I ena tidningen beskriver man att arbetskraftsreserven minskat (mot den ställs antalet registrerade arbetslösa vilken då sjunker), i den andra nämns inte alls detta utan gläds över den "låga" siffran 9,4 mot förväntade 9,7%.
Vem i hela världen kan man lita på?  Nu skall jag titta vad DN skriver; ett ögonblick jag är strax tillbaka;
.........
Tillbaka! DN skriver: "Arbetsmarknaden allt bättre i USA" och sedan i texten: "många hade väntat sig en starkare återhämtning än de 103 000 nya jobb som skapades / .../ för att hålla jämna steg med befolkningsutvecklingen krävs 150 000 nya arbetstillfällen".

Rörigt är det och inte blev det bättre när man slog på radion och det första man fick höra var att någon önskade sig "Fågeldansen" med Curt Haagers, ni kommer väl  ihåg; bide,bide,bide,bipp    bide, bide,bide vipp, ....bipp, bipp. bipp, osv...

Hemska tider. Dragspelssolo dessutom.

Och så läser man att Stockholmsbombaren fått utbildning i sprängteknik i Irak och att varning fanns och det som vissa hävdade att mannen agerade ensam nog var fel och Syd hade nog rätt. Så svaret på frågan:"Vem kan man lita på?" i rubriken är då: Syd förstås.

Jag säger som f d Disneydagsprofilen Alice Bah: "Ingen är så ödmjuk som jag".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0