Det slår aldrig fel, - jo det gör det ju egentligen

Det blir lite extra ledigt nu med både Kristi Himmelsfärd och Nationaldagen i ett svep! Då kan man minsann passa på att få ont i halsen - det är det som aldrig slår fel - som ett brev på posten (A-post) kommer förkylning eller någon annan dumhet, när man skall vara ledig en liten stund, och slår fel så att man inte riktigt kan göra det man tänkt sig.
Fönsterputsning går dock bra och lyssna nu: Jag Har sett på Reklamen! Det har kommit en fönstertvättmaskin från Kärcher! Och jag har köpt en! Och det fungerar! Riktigt bra till och med! Låt vara att drifttiden bara är 20 minuter per laddning men jag känner mig ändå nöjd så här efter 6 timmars användning.

En som inte kan vara nöjd är VD:n för Skånemejerier! Men det verkar han vara i alla fall! Det slår fel både här och där så det är nog snart dags för en ordentlig bonus och sedan sparken, eventuellt i omvänd ordning. Fru Syd har en liten åkerlapp i Norrland och är därmed medlem i LRF och då får man tidningen "Land".

"Land" ja, va skall man säga, snäll som korna kanske? Man blir inte direkt omskakad när man läser om Ludvigs snickeri eller Karins bak....

Hur som helst det var i jordbruksbilagan vi kunde läsa om Skånemejeriers problem som nu blivit en riktig surdeg (precis som Karin vars bak också handlar om surdeg). En nytt mejeri invigt i höstas och nu tänker man lägga ner detsamma! Säger upp 7 av 9 på marknadssidan. Nej den här VD:n går nog till medial slakt framåt höstkanten, inte ens bondekooperationen kan plöja ner hur mycket pengar som helst i myllan, de måste göra vinst, några fil-antroper är de minsann inte! Mejeriets pengar smälter bort som smör i solsken så in med en ko-nsult säger Syd! 

Nu har de äntligen kommit, mina CD från US. Det tog lite tid men med hänsyn dollarkursen så ligger priset nu på c a 90:- styck inkl frakt! Då kan man vänta någon dag extra!

Robbie Robertson "How to become Clairvoyant"
Emmylou Harris "Hard Bargain"
Steve Earle "I´ll never get out of this world alive"
Fleet Foxes "Helplessness Blues"
k.d Lang "Sing it out Loud"
Alison Krauss & Union Station "paper airplane"

Robbie Robertson och Fleet Foxes underlättade fönsterputsningen för Kärcher och mig, men nu har jag mer ont i halsen och även i putsarmen så nu får det bli en kopp kaffe och EmmyLou Harris (obs ingen kaffeflicka!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0