Nu skall det nationaldagsfiras så det står härliga till

Tillsammans med fru Syd så äger jag en flaggstång med tillhörande flagga så långt är allt under kontroll. Nu behagade jag under vinterns ihopplockningar lägga flaggan så jag exakt skulle veta var den låg när det blev dags för nationaldagen. Så var det tänkt- och för att citera en gammal vän som ni läst om tidigare; "jag vet exakt var den ligger på ett ungefär".

Jag hade tänkt sitta i en vit karmstol vid flaggstången, höra hur flaggan smattrar och läppja på mitt iste, ätandes små tilltuggsbitar. Det låter som en typisk Syd aktivitet....

Nej vi har ägnat dagen åt att rensa, att det skall växa så många fel saker i trädgården. 28 grader i skuggan, mindre arkeologiska utgrävningar, halvförkyld då känns det där isteet långt borta. Innan kroppstempen stiger uppåt 50 grader så är det bäst att sätta sig i skuggan och "cool off" med några rader.

Annars lockar det lokala nationaldagsfirandet ordentligt eller vad säger ni om följande möjligheter (namnen på utförare har jag tagit bort av ren vänlighet):

K-E A,  XX Hönsförening, berättar om höns och svarar på frågor. Demonstration av kläckning av kycklingar. 

Svenska Pelargonsällskapet X-kretsen finns i XXparken-Kaffeservering i Festvåningen.

Information av och om ”Igelkottens Vänner, Dalarna”.

Sång av PRO-kören, under ledning av XX Pettersson

Men så finns en aktivitet som jag inte skulle ha missat ser jag nu;

Utdelning av svenska fanor med deltagande av landshövdingen.

Det hade varit kalas det så hade jag sluppit leta mer.

God fortsättning på Nationaldagen! Nu skall jag snart åka och träna.

 

Jag vill inte att ni skall missa detta fantastiska firande. En stolt nation, glädjen står som spön i backen - inte ettöga torrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0