Syd James i sommarvila måntro?

Nej det är nog snarast den sommarstressen som hemsöker Syd. Vi matas med nyheter om en ny finanskris och det är inte lätt att förstå alla turer i finanspolitiken - det är närmast rena grekiskan för oss vanliga arma skattebetalare. Pappan Dreo, vem han är pappa till förtäljer inte historien men han är i alla fall aktiv medan demonstranterna ökar i antal utanför parlamentet


Rhodos! Våra pengar har flugit sin Kos. Vi får snart leva på Kreta allihop, ropar de på torget i Aten.


Frågan är om de är lite fuskiga där i Thessanoliki, Rhodos och Aten? De blev ju Europamästare i fotboll för ett antal år sedan då de sprang som vinthundar i 90 minuter + förlängning, sedan kör två misstänka dopare på 100 m i OS omkull på en motorcykel för att slippa testa sig. Ekonomin har ju tydligen varit dopad i alla fall.  Nu skall jag inte Mara ut er utan ta annan ton när midsommarstången  snart skall skrudas och snapsvisor sjungas.

 


Just nu åker jag tåg genom de sommarfagra landskapet. I sätet framför mig sitter en liten hund och blickar ut över korna (sponsored by Arla) som betar på åkrarna, tittar på travbanan i Fornaboda som passeras, slickar sig om munnen och tänker; av tempot att döma så ser det ut att bli mycket Gustafskorv framöver.  (Nu vet inte Syd om hundar gillar Gustafskorv, jag skall fråga ”matten” som jag nyss upptäckt – det är tydligen en väldigt liten matte för hon syns knappt alls bakom ryggstödet).


Matten sover ser jag så då får det vara.


”Årets ljusaste dag är det idag – nu vänder det – nu blir det mörkare igen- nu är det snart höst – och inte är det mycket till sommar heller” – nej då var det bättre på ”de gamla grekernas tid”.

Jag citerade en överhörning här på tåget men det här med grekerna la jag till själv. Glad midsommar på er om vi inte hörs dessförinnan!

 

PS Hunden klev just av tåget, ja matte också och utanför mötte tydligen gammelmatte och gammelhusse. De ropade något i stil med ”Micko” ”Milko” på sånt där sätt som man ropar till hundar och babysar på.. ja ni vet…. Lillmatten försvann tydligen för henne ropade ingen alls på. Eller också hette hon Milko och förstod babyspråk.

!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0