"Red Nose Day" - en riktig högtid!

Fru Syd och jag är i Oxford för hälsa på dotter Syd som läser här för tillfället! I morse vaknade vi och såg på nyheterna att det var "Red Nose Day". Det var en högtid vi aldrig hört talas om förut och ju längre vi funderade desto mer tveksamma blev vi till att detta verkligen var en högtid. Är det helgdag i England idag?, undrade Syd.

I och för sig firade irländarna någonting med St Patrick igår så att "Red Nose day" kommer idag var kanske logiskt. Men nej det här stämde inte. "Red Nose Day" var nog ändå ingen Bank Holiday.

Nyheterna gick vidare till Cheltenham där något galopplopp skulle gå av stapeln. "Det är kallt idag" konstaterade reportrarna och då föll allt på plats "Red Nose Day" är det nog när det är minusgrader och man blir röd om näsan där ute i kylan! En kall dag helt enkelt!

Den teorin höll en stund - tills vi kom ut på gatan och såg att alla välgörenhetsorganisationer sprang omkring med Clownnäsor" - nej "Red Nose Day" visade sig vara en "humordag" som är lite Fund-raising för de utsatta och fattiga! Så kan det vara när svenskar skall tolka de engelska helgdagarna!

En lite mer utförlig Oxfordrapport kommer, för en riktig highlight var det idag med bland annat besök på... ja det avslöjar Syd i nästa reportage.

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag måste säga att jag verkligen gillar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-05-08 @ 10:32:23
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0