Kan någon förklara?

1) Nu annonseras att Beach Boys gamla skiva "Smile" (som aldrig kom ut på 60-talet) nu släpps för första gången. men jag har den i skivhyllan sedan ett år tillbaka. Jag frågade skivhandlaren i Alingsås hur han såg på sakernas tillstånd. Och hur svarade han undrar ni. - Ja, han förstod inte han heller. Kan någon förklara hur det hänger ihop? Gradvall i Dagens Industri, kan du? Jag såg att "Heroes and Villains" finns i typ 37 omtagningar i nya boxen men det kan väl inte förklara allt?

2) För någon dag sedan fick BÖRSEN stora skälvan när Italienska räntorna började dra iväg, herregud över 4%, över 5%, över 6% och katastrofen närmar sig, uppe över 7%!!!! Idag gick de ned från 6,9 till 6,4 vilket var katastrofalt högt i tisdags (elller möjligen onsdags), nu får börsen framtidstro av 6,40!! Kanske någon kan förklara hur det hänger ihop? Borg i Finansdepartementet, kan du? Jag såg att Berlosconi låg illa till med nya anklagelser, han kanske gjorde som Beach Boys men det kan väl inte förklara allt?

3) Jag vet inte om "Zlatanverserna" ännu släppts men boken har ialla fall sålt slut. Man brukar ju bekymra sig över att vi läser för lite böcker nu för tiden (män speciellt lite). Nu har 100 000 män? ( för inte läser väl ni kvinnor sådana här herrböcker?) beställt "Zlatanverserna". Kan någon förklara hur DET hänger ihop? Peter Englund på Akademien,kan du? Jag kan inte.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0