Vad är det som händer - vad är det vi får uppleva?

Jag har avslutat tittandet av matchen Ungern-Sverige där vi förlorade lite snöpligt med 2-1 efter att han vunnit de senaste fem matcherna på Ferenc Puskas stadion på rätt dramatiska sätt de senaste gångerna.

Och det var PRECIS det som kvällens kommentator (J Hussfelt tror jag han hette) ville uppleva igen, alternativt för första gången, så intensivt att många av matchkommentarerna blev smått komiska. Han ville VERKLIGEN få vara med om en högdramatisk, historisk match - typ "miraklet i Budapest 2011". Han VILLE SÅ gärna:

"Vad är det vi ser, vad är det vi får uppleva?? Ungern gör 1-0 och Sverige kvitterar!!" Ungern missar en straff och Sverige skjuter i stolpen - vad är det vi får vara med om???" "Det är ännu inte dags för Zlatan att göra mål det är inte 89:e minuten ännu!!" och så då slutet: "Ikväll är det Ungern som gör ett mirakel 2-1!! i slutminuten!!".

Jag kan garantera er som kanske inte följer fotboll på samma sätt som Syd att man behöver inte följa fotbollshistorien speciellt länge förrän man får UPPLEVA att ett lag gör 1-0 och att det andra laget sedan gör 1-1. Det har hänt, om jag säger så. Och att en match som står 1-1 plötsligt blir 2-1 kan jag också påminna mig utan att tänka särskilt länge, och inte var det ett MIRAKEL heller!

Man blir bara zzzzzzzzzzzzzzzzzzz (trött menar han, red.anm). Och Zlatan han lär väl väga en 7-800 kilo efter den här matchen efter att hans vikt på 100 kg upprepats i det oändliga, nästan. Och de här 100 kilona "är vältränade" "inte lätta att stoppa" "gå runt" "sätt emot"" nå över -runt - eller på".

Vem Ferenc Puskas som stadion är döpt efter minns ni väl? Jag har ett svagt svagt minne av att jag såg honom i Real Madrids vita skrud i någon Europacupfinal på Hedenhös tid. Jag har för mig att finalerna brukade spelas på lördagskvällarna och Real var alltid med. Och Puskas gjorde mål och skruvade bollen som attan om jag minns rätt. Men det kanske jag inte gör för Syd var både liten och trött vid den tiden . Och det är han  nu också - inte så liten kanske men trött.
Och fru Syd och hennes vänninor i tan--tjejgänget är i Stockholm i helgen för att höja Sveriges BNP och jag ger mig tusan på att de inte tänker ett dugg på Ferenc Puskas!

object width="420" height="345">

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0