Att HM syr i Bangladesh

Slogs upp som en nyhet i kvällen i nya Aktuellt! Nyhet? Bangladesh har varit sömnadsmecka länge för alla billiga klädmärken. Men nu får man betänka att arbetarna på syfabriken faktiskt får lön, låt vara bara 275-400 kr i månaden för en veckoarbetstid på 60 timmar. Och billiga toppar vill vi ju faktiskt ha!

Hugo Stenbeck är en annan kille (Mauritz var den första killen enligt ovan) som är i blåsväder nu efter att han lämnat Hockeylaget Malmö Redhawks utan att betala sina 18 mkr. Och nu skickar han hotbrev och säger: Passa er! Och då säger Malmös ordf. -Passa dig själv du, du vet inte vilka du gör affärer med! Törs du komma ner till Malmö den lille rackare? Det där med "lille rackare" la jag till själv. Passa sig hit och passa sig dit, om Malmö passat lite bättre under säsongen kanske säsongen sett helt annorlunda ut och Stenbeck kanske mer villig att betala. Nu måste de arma spelarna i Malmö gå ner i lön. Osäkert om det blir i nivå med textilarbetarna i Bangladesh.

Någon som är villig att betala är Facebook som ger 7 miljarder för en app; Instagram! För den summan skulle jag nästan överväga att sälja min blogg. Facebook köper Syd James för, OK då, fem miljarder (man vill ju inte överdriva) och Syd säljer! Det vore ju rätt kul att få fem miljarder! Då kunde man både köpa toppar i Bangledesh och med dem stötta Malmö Redhawks. De behöver ju toppa sitt lag..... (enkel humor, sån där humor som vi inte uppskattar egentligen men men).

Något som under kvällens nyhets- och sporttimme lämnar mig fullständigt kall är påannonsen om att Falu Innebandy slår Storvreta. Dessutom åkte damlandslaget ut direkt i hockey-VM och det förstår jag för nog åkte de väl bättre skridskor för några år sedan? Nu ser det ju betänkligt taffligt ut!

Mycket att fundera på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0