Baksmälla, abstinensbesvär och .....

ja, jag vet inte vad allt som det blev nu så här när sommaren tog slut, sommaren kan man nog hantera för det blev ju inte mycket till sommar denna sommar även om det var just sommar när vi tillbringade några sommarveckor i Skåne.
 
Nej, jag känner OS-abstinens; det har varit trevligt att samlas kring OS-studion på kvällarna de här veckorna och så plötsligt - slut. Det har blivit tomt! Ikväll räddades man av Leif G W Persson "Engelska mord" men annars är det inte mycket att yvas över. En vänskapslandskamp mot Brasilien på Råsunda som man försöker pumpa upp till något viktigt - vad är det? Lite blaj!
 
Det mest skrämmande den här veckan enligt rubrikerna var att Carl Philip blev attackerad av något gäng när han var på nattklubb i Cannes. Nu visade det sig tydligen att han fått en liten knuff. Det var allt men nu minsann har han, enligt Aftonbladet, fått urinvägsinfektion. Hänger det ihop med nattklubbsbesöket måntro? Han kanske stod där i Cannes-mörkret och blev kall den lille stackaren - ja, nu menar jag Carl-Philip alltså, inte Carl-Philip´s.. Det lär vi aldrig få veta och det är nog lika bra det.
 
Några som säkert är riktigt bedrövade ikväll är alla Arsenalsupporters: van Persie till Manchester United! Det måste vara "worst-case"!
 
Jag skall försöka ta tag i mitt arrangemang med en fotbollsresa till England i höst. West Ham är mitt mål för dagen och Wimbledon eller varför inte besöka Newcaste och Sunderland eller, ja vi får se hur vi kan få till det.
 
Nu har jag försökt tänka på annat, som ni ser, det är onsdag idag och redan känns det som en evighet sedan man kunde kolla in dambrottning, herrarnas stående i gymnastik, triathlon, 100 m, 200 m 400 m 800 m 1500 m, 15mm (svensk i stav), 3000 m, 5000 m 10000 m, ännu fler meter, höga hopp och låga hopp, långa hopp och trestegshopp, förhoppningar (svensk simning), och nedslag (hästar), bommar och träffar, spjut, diskusar, borttappade släggkast och självförtroenden, skytte, och pilbågar, kanoter och segelbåtar, vattenpolo och judo, jodå det var med, dessutom var allt på engelska och allt var sååå trevligt (Jolly nice) och nu är det fyra år till Rio och då blir det inte lika kul för dygnet förskjuts.
 
See you friends!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0