En mördarsnigel berättar

"Jag låg där på Syds gräsmatta och hade precis stött på en riktigt snygging som också låg där i gräset och såg så brun och slemmig ut. Henne skall jag minsann ha tänkte jag. Det var rätt många andra som tänkte samma sak för det var nästan lite trångt kring min tilltänkta. Blött var det! Regnat har det gjort mest hela sommaren och det är precis toppen.
Hur som helst, jag skulle precis till när jag kände något krama åt kring min kropp, jag lyftes upp i skyn och så föll jag, jag föll och föll, rätt ner i en grön plasthink visade det sig. Och inte bara jag. En hel drös var vi, både en del som jag gillade direkt och andra som såg lite för torra ut. Det började bli ganska mysigt där i hinken, vi hade nästan lite ormgrop och rätt var det var så damp snyggingen ner. Slemmig och go! Mums tänkte jag, det här artar sig.
När vi börjat komma igång i ormgropen så började det regna i hinken, konstigt regn tyckte vi. En gammal veteran som överlevt från förra säsongen skrek ut: Nu dj....ar börjar det bli kris! Det här känner jag igen. 95 oktan blyfritt från OK/Q8!
Usch, starkt blev det, andningen kändes tung och rätt var det var så lyftes hinken, vi skakades om, hälldes ut i en stenhög och sedan var rena blitzen över oss! Eldhav! Det sista jag minns är att den där Syd stod belåtet leende och hällde 95 oktan blyfritt över oss. Plötsligt, tog det eld i hans bensindunk och då hasade jag iväg, fort som en mask.
Jag kan lite människoprat och jag hörde att Syd sa; hur skall jag släcka det här? Hela dunken brinner ju! Jag vände mig om en gång innan jag försvann in under en maskros och då såg jag att den där Syd fått kontroll över dunken.
Nästa gång: då kanske det smäller! Och då blir det en mördarsnigels hämnd!"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0