Förra fredagen

var jag ute och sprang, ganska sent, det var ganska kallt, jag blev ganska trött och ganska på en gång började jag känna av halsen. Sedan har det suttit i, och nu har man tävlat i "På spåret", ätit så man är mätt och inte tränat på en vecka.
För er som känner Syd så vet ni att detta inte är ett optimalt läge. Dock har man blivit lite klokare och även predikat i sin roll som tränare; "du tränar inte med halsont eller feber! I övrigt går det att köra på, ja komplicerade benbrott förstås". Så nu har jag lyssnat på mitt förståndiga jag och gjort just det; inte tränat alltså.
 
För att ge mig en anledning att sitta still efter jobbet idag så föreslog yngsta dotter Syd att en kopp te och serien "Homeland" var en bra kombination för att få mig att göra just det; dvs sitta still en stund. Bra förslag visade det sig så nu skall jag sätta mig igen och se avsnitt tre av Homeland och därefter invänta tills fru Syd ringer och skall ha skjuts hem från julfesten.
 
Mer varm dryck, några aspirin att tugga på och Homeland sedan skall man nog kunna bli i lite bättre form igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0