Syd minns sin barndoms jular

väldigt dåligt. Egentligen har jag bara två fragmentariska minnen; ett från när Syd var typ fyra (och ni som läst tidigare julinslag minns att det vara samma år som Syd slutade sjunga julsånger) och den andra julen var vid tolv eller möjligen tretton då det förutom att det fanns ett luftgevär i pakethögen (Diana 22) mest var elände. Det var nog vid 12 ändå.
 
Annars är det sällan man får uppleva en julhelg som i år med 35 cm vacker snö, 4-5 minusgrader och sedan på juldagens kväll få sätta sig ned och lyssna på H M Konungens inspirerande och livfulla jultal. En 7,5 poängskurs i retorik på Universitet tror jag skulle kunna göra underverk. Nja, kanske inte direkt underverk men kanske ändå göra det lite mera själfullt. Eftersom fru Syd ibland tycker att Syd är lite för kritisk så kan jag meddela att även tidningsreferaten går i samma riktning, ja inte att Syd är kritisk utan att kungens jultal lämnade en del i övrigt att önska. Exakt samma min oavsett man pratar om miljöhot eller om att bli morfar. Han kanske känner lika?
 
Allt vore toppen om man bara kunde träna, nu övervägs starkt att börja idag för nu tycker jag mig ändå känna att den eländiga förkylningen börjat släppa sitt grepp. Segt har det varit - lika segt som löpsteget säkert blivit. Nu har jag i och för sig kört sit-ups, armhävningar och utfallssteg runt julgranen för att inte bli totalt hösäckslik. Men ingen fullskaleträning på snart tre veckor. Inte bra!
 
Idag blir det middag hos svärmor, när kan ni komma? undrade hon häromdagen, jag mumlade lite otydligt att vi skulle återkomma med klockslaget. Trots min kristallklara röst, tydliga artikulering och långsamma tal så har svärmor alltid haft svårt att höra vad jag säger så jag behövde inte mumla till så där väldigt mycket. Tiden, ja; jag var ju tvungen att kolla lite hur matcherna i Premier League spelades, det är ju stor fotbollshelg i England och det vill man ju inte missa. Nu fick middagen planeras efter kick-off.
 
Att se Chelsea förnedra Aston Villa med 8-0 kan vara kul, men långsiktigt tror jag det är totalt förödande för PL, mycket bättre att Swansea tar poäng på Man U, synd bara att Reading släppte in ett mål på övertid mot Man City (att man kan bli så upprörd över detta?, två lag som jag egenligen inte känner för, men det är det där med underdog...) Jag visste att det skulle bli så när jag satt mig ner i 88:e spelminuten och tyst för mig själv sa: "Jag ger mig f-n på att de gör ett mål på övertid" och jag kände så starkt en deja vu känsla från föra årets sista omgång när MC gjorde två mål på övertid och säkrade seriesegern).
 
Nu tar vi kungens jultal. man kan nästa se texten rulla där bredvid kameran, att det fanns två kameror att titta i hade man glömt att berätta. Hade Obama haft denna svada så hade nog USA haft en annan president idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0