Semestertider?

Tredje dagens semester; jag tyckte att jag kände mig lite orkeslös nu vid 19-tiden efter idogt trädgårdsarbete och en cykeltur för att handla. Men insåg då plötsligt att jag inte ätit sedan i morse, ja en liten fika en samband med cykelturen för att vara helt ärlig. Det kändes ändå skönt att finna en förklaring till att man kände sig lite matt. Blev lite fundersam en stund där jag låg i hallonbuskarna och kände hur både ork och inspiration försvann..
 
Jodå det finns mat i kylskåpet så jag vet inte vart tiden tog vägen, helt plötsligt hade dagen försvunnit och både lunch och f m fika var puts väck. Det måste vara detta med semestertider som gör att det inte blir tid för mat.
 
Tittade på Leif GW Perssons "Londonmord" ikväll. (Ni noterade väl att Leif fick "Piratenpriset" i år, mycket populärt val, "publikrekord" i Kiviks hamn). Notting Hill vara platsen för dagens gamla mordberättelse. En av den brittiska kriminalhistoriens värsta seriemördare handlade det om. Avrättad genom hängning 1953 av en bödel vars namn jag glömt. En bödel som med liv och lust gick in för sitt jobb. Yrket är avskaffat i de flesta länder numer så någon bödelutbildning på högskola och universitet blir aldrig aktuell. Annars hade det ju kunnat bli ett spännande program på vilket universitet som helst: jag kan tänka mig en 15 poängs introduktionskurs i studentlivet; "Hänga i cafeterian", 15 poäng i en snarlik kurs; " Häng me på party" och sedan en kurs i positivt tänkande ; "Häng inte läpp" alla dessa kurser som kompensation för de lite dystrare avsnitten i kursprogrammet.  Det skulle nog bli många repetioner inför tentamen för ingen vill ju hängas ut som misslyckad student. Men så blir det nu inte.
 
Kiviks marknad är över för i år: "William-Arnes motorcirkus" på plats som vanligt. Men glest med strippor och andra Vaudeville arrangemang.  Annars var det mest typ strippor som den här Notting Hill mördaren hade smak för på 1940- och 50-talet där i London.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0