Tiden går nog inte snabbare än förr

"Idag har jag haft en rejält ledig dag", säger Syd i en kommentar till sitt besök i Saltsjöbaden. Två träningspass, lite fika och promenader då tycker man sig ha haft en riktig lång semester.
Jag kom på att tiden trots alls inte går fortare nu förtiden utan att tiden normalt upptas av så många saker som skall göras och då räcker den inte till riktigt.
 
Syd har dock berättat för fru Syd att så många sådana här dagar det klarar man inte av. Redan på eftermiddagen började en viss otålighet infinna sig men Syd bet ihop och var fortsatt trevlig och positiv. Det finns en mycket positiv sak härute i skärgården, jag förutom hav, fina hus och sånt där, det mest positiva är faktiskt det som inte finns; butiker, ingen shoppning och det är en stor lättnad.
 
Vi gjorde ett litet besök vid Kungliga segelsällskapets kaffestuga (som antagligen hetter något annat typ KSSS aqua bar eller något sådant). Där bland många andra satt i alla fall ett par, han en typisk seglare från Saltsjöbaden och hon av asiatiskt ursprung och de var inget äkta par det kan jag garantera. Det lyste köp- och betalningsvilja i den relationen lång väg! De satt på frontdeck i baren och ju mer vin som intogs desto fler andra grepp intogs också. Spännande var det, så spännande att fru Syd tyckte det kändes lite besvärligt men jag tog ett kort istället (läggs ut framöver) men sedan gick vi.
 
Kvinnan verkade synnerligen bekant till utseendet, påminde starkt om en dam jag såg på Globen för några månader sedan. Lika utmanande då men mannen han var utbytt han. Intressant var det som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0