Färdig!

Helt färdig blev jag dessutom, vid dagens lilla runda, viljan fick ge sig för kroppens signaler, som blev väldigt tydliga; spring inte 11 spring bara sex!  Redan vid starten kändes det lite segt, mörkt och blött, inspirationen var inte helt närvarande men jag startade i gott tempo men klar inriktning att ligga på max 5 minuter per km i 11 km. Men sedan tappade jag där någonstans på mitten, jag tappade inte bara ork utan motivation och funderade om jag skulle plåga mig hela vägen eller ge kroppen rätt att bestämma. Den fick bestämma!  Det kanske var för att det blev en lååång arbetsdag igår som slutade första efter midnatt, fil och ett par hårdmackor under dagen var kanske inte heller optimal uppladdning sett ut näringsperspektiv! Kort sagt jag blev trött! Helt färdig!
 
Helt färdig är nu också årets julskiva; jag började fundera på den redan i augusti, alldeles nyss alltså, och har ändrat och spelat och funderat och idag tog jag beslutet; NU är den Helt färdig!
Så nu bränner jag på för att kunna distribuera till första advent tänkte jag i år. Så mottagarna har något bra (?) att lyssna på när julstädning, julbak, julklappsinslagning, julbordsmat skall utföras och iordningsställas. Jag gruvar mig redan, ja inte att lyssna på musiken utan på julstöket. Ni som brukar få får julskivan i år också ni andra intresserade får höra av er. Bränner CD gör jag just!
 
Det var det som lagom bakom dagens löpbeslut -  inte jul -CD men väl att jag kände att jag brände lite för mycket på mig själv. Och när jag nu sitter här och funderar varför det blev på detta viset så funderar jag om jag rent av gått och blivit lite klokare så här i november? Svårt att tro! Det var nog mer känslan av att jag skulle börja kräkas som påverkade mig. Men imorgon kör vi ett varv igen "På jakt efter mästerskapet" som det står på en bokrygg här i hyllan. Men det kanske finns andra boktitlar som beskriver det hela bättre; Stieg  Trenters "Springaren" kanske?, eller Ulf Lundells "Vädermannen"?, J B Singers "Ung man söker kärleken" passar inte alls, och det är väl inte någon bra idé att fråga någon här i familjen för då finns risken att de plockar fram Fjodor Dostojevskijs "Idioten" som också står här i bokhyllan.  Det är nog bäst att jag gömmer undan den! Jag lägger den här bakom Oliver Sachs bok "Mannen som förväxlade sin hustru med en hatt".
En låt från julskivan får ni nu; en gammal favorit!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Grannen

Ja du Lars, det är till o leva som du lär ut!!!
ÄTA NYTTIGT och röra på sig!!!!

Svar: Ja,ja lite slarvigt kan det bli ibland, rätt ofta ibland i och för sig :)
sydjamesrevue.blogg.se/hytterikmanagement

2012-11-11 @ 18:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0