Peter Gabriel och Syd

 
Ifall ni funderar vad det här är så är det Peter Gabriels "So" superbox med mycket spännande innehåll . Slog till direkt när jag såg att Ginza halverat priset.
Någon gång i början på 70-talet, kan rent av ha varit 1972?, skulle jag åka till England och Lars E frågade om jag kunde köpa LP:n "Foxtrot" med Genesis till honom. När jag ändå höll på och handlade där borta i London så köpte jag en till mig själv också. Sedan blev det Genesis och rätt mycket annan rock i samma genrer typ YES, och Pink Floyd de kommande åren. Genesis med Peter Gabriel var mina stora favoriter tillsammans med Pink Floyd. "Selling England by the Pound" och "Dark side of the moon" snurrade hela tiden på skivtallriken.
 
 
Genesis var stort men så fick Peter Gabriel för sig att han skulle lämna gruppen, vilket var början till slutet, och satsa på en egen solokarriär.
Genesis tappade stilen men Peter Gabriel har bestått och har gjort ett antal fantastiska låtar. Jag väntar på superboxen med hela karriären samlad.
Det här är en av mina absoluta favoriter; enjoy!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0