Tisdagskväll i Stockholm

då skulle det betyda att man styrde kosan mot Skansen och allsjöng lite grann. Nu tror jag dock att Allsången är slut för i år och det känns skönt att man missat ännu en säsong. Men i Stockholm är Syd i alla fall och med möten sen eftermiddag och tidigt imorgon så har förståndet (nja) men framförallt omgivningen övertygat mig om det kloka i att inte åka till Dalarna tur och retur så här på kvällskvisten.
 
Nu var jag ju så där oerhört välplanerad så jag tog träningsgrejerna med mig och en löp/joggning runt i staden blev det. Fort gick det inte där man kryssade runt bland turisterna av vilka många just verkat ha kryssat hit. Men det blev en liten tur på 11 km, bortåt Söder, och Skeppsholmen och Nybrokajen och spurt runt Kungsträdgården och sedan full fart runt Sergels torg. Riktigt trevligt. MEN jag blev hungrig (igen) trots att jag åt vid 17-tiden. Tänkte att jag skulle klara mig med en banan och en äppeljuice men jag gav nyss upp och var tvungen att klämma en varm macka med dryck. Så nu är jag FÖR mätt. Fick dock tillfälle att studera barraggningens ädla konst, studera sa jag, inte utöva. Man ser, ja man nästan hör hur ivriga stegen blir på det manliga gardet när det sitter en liten dam i baren och dricker vin. Jag slog vad med mig själv om damen skulle få avsluta sitt mobilsamtal innan herrn inledde dialog eller om han skulle börja innan. Sådana är min fördomar. Dessutom förlorade jag vadet, hon hann precis avsluta sedan VAR det dags.
 
Det är mycket att stå i så det är några dagar sedan jag skrev, gas i Syrien, vart tog Egypten vägen nu då? Och är det någon som hört hur Libyen har det nuförtiden? Jag undrar jag om Barack slår till? Regeringen slog dock till och det blev rena Bermudatriangeln av AF-chefen..
Premier League har börjat och mina CD från USA har kommit idag hörde jag när jag ringde mig hem. Undra på att man blir stressad.
 
Nu kör jag några sit-ups och går och lägger mig tror jag. David Bowie på TV och jag funderar på om jag skall springa imorgon bitti eller vänta till hemkomsten så att Syd kan ge fru Syd några uppmuntrande taktiska råd där i spåret. Något som alltid uppskattas, stavade fel ser jag, aldrig skulle det ju stå.
 
Jajaja jag förstår att ni undrar: Självklart köpte jag en CD när jag var i närheten av Bengans; Jag lägger in ett litet smakprov. Påminner lite om allsång på Ska..., nej det gör den nog inte ändå...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0